Rimac Grupa prikupila je 500 miliona eura u investicijskom krugu D, čime je tržišna vrijednost kompanije premašila 2 milijarde eura.
Ključni novi ulagači su SoftBank Vision Fund 2 te Goldman Sachs Asset Management, uz sudjelovanje postojećih dioničara Rimac Grupe, uključujući Porsche i InvestIndustrial. Mate Rimac i dalje posjeduje najveći udio u kompaniji. Rimac Grupa ima većinsko vlasništvo u Bugatti Rimac s 55 posto udjela, dok je ostalih 45 posto u vlasništvu Porschea. Rimac Technology je nedavnim izdvajanjem postala potpuno neovisna tvrtka u 100-postotnom vlasništvu Rimac Grupe.
Rimac Grupa je preko svoje kompanije kćeri Rimac Technology poznata kao tehnološki partner globalnih automobilskih proizvođača koje je odabiru za razvoj i proizvodnju baterijskih sustava visokih performansi, električnih pogonskih sklopova, elektroničkih sustava i komponenti korisničkog sučelja.
U novembru 2021. uspješno je provedeno spajanje divizije za hiperautomobile – Rimac Automobili – s Bugatti Automobiles. Oba branda sada posluju u sastavu Bugatti Rimac kompanije, vodećeg svjetskog proizvođača hiperautomobila visokih performansi.
Najnovija ulaganja odražavaju uspjeh Rimac Grupe u razvoju i isporuci sistema za električna vozila visokih performansi, ali i u vlastitom razvoju hiperautomobila. Prikupljeni kapital će prvenstveno biti iskorišten za daljnji razvoj Rimac Technology u području proizvodnje velikih serija za globalne automobilske proizvođače.
Na temelju znanja stečenih razvojem električnog hiperautomobila Rimac Nevera, Rimac je razvio širok raspon proizvoda i usluga za cijeli proces od koncepta do serijske proizvodnje raznih ključnih elemenata električnih i hibridnih automobila. Rimac Technology je već ušao u partnerstvo s mnogim globalnim brandovima, među kojima su Porsche, Hyundai, Automobili Pininfarina, Koenigsegg i Aston Martin.
Rimac Technology povećava svoje proizvodne kapacitete i završava izgradnju novog Rimac Kampusa. Kada dostigne svoj puni kapacitet u Rimac Kampusu, Rimac Technology će moći proizvoditi desetke hiljada komponenti godišnje, u rasponu od hibridnih baterijskih sistema do cijelih platformi za druge proizvođače.
Rimac Kampus će bit i sjedište Bugatti Rimac kompanije koja upravlja brendovima hiperautomobila Bugatti Automobiles i Rimac Automobili, ali i proizvodna lokacija za Nevera hiperautomobil – najsnažniji serijski automobil na svijetu.
Mate Rimac, izvršni direktor Rimac Grupe, istaknuo je da imaju ambiciozne planove rasta u sljedeće dvije godine.
- Počašćeni smo potporom značajnih novih investitora kao što su SoftBank Vision Fund 2 i Goldman Sachs Asset Management, koji vjeruju u našu viziju. Zahvalni smo i Porscheu i InvestIndustrialu koji su i dosad igrali važnu ulogu u našem uspjehu, a sada su pojačali svoju potporu novim ulaganjem. Dok reorganiziramo Rimac Grupu, uspostavljamo nove proizvodne procese da bismo zadovoljili globalnu potražnju, zapošljavamo 700 novih zaposlenika samo u 2022., otvaramo nove urede na više lokacija u Evropi i širimo proizvodnju u Kampusu i na drugim lokacijama, potpora naših stručnih investitora pomoći će nam da kompaniju dovedemo do slijedeće faze života. Želio bih i osobno zahvaliti svim našim zaposlenicima jer bez njihovog vrijednog rada, odanosti i entuzijazma za viziju Rimac Grupe, ne bismo bili ovdje gdje smo danas.
Džimi Mekdonald (Jimi Macdonald), investitor za SoftBank Investment Advisers, rekao je:
- Svjedočimo brzom rastu potražnje za elektrifikacijom u industriji koja se suočava sa značajnim izazovima u prilagodbi tehnološkim promjenama. Rimac se brzo etablirao kao vodeći EV tehnološki partner globalnoj automobilskoj industriji u tranziciji prema električnoj budućnosti. Sretni smo što možemo podržati Matu i njegov tim u daljnjem uspjehu i podizanju Rimca na novu razinu.
Majkl Brun (Michael Bruun), direktor Private Equity sektora Goldman Sachs Asset Managementu za Europu, Bliski istok i Afriku, rekao je:
- Veselimo se partnerstvu s Matom Rimcem i njegovim menadžerima u razvoju inovacija i daljnjem napredovanju u pomicanju granica performansi baterija i električnog pogona.
Latz Meške (Lutz Meschke), zamjenik predsjednika Uprave Porsche AG i član Uprave za finansije I IT, podsjetio je da su već 2018. bili uvjereni da Rimac ima veliki potencijal.
- Sretni smo što smo mogli dati svoj doprinos napredovanju i uspjehu Rimac Grupe. S novim investitorima Rimac će dodatno ojačati svoj položaj u elektromobilnosti i tako postati još snažniji partner Porscheu. Ova bliska suradnja stvara dodanu vrijednost na obje strane u smislu tehnološke i inovacijske snage.
Andrea C. Bonomi, predsjednik Industrijskog savjetodavnog odbora Investindustriala rekao je:
- Iznimno nam je drago što možemo nastaviti podržavati kompaniju u ostvarenju plana industrijske ekspanzije, što će Rimca pretvoriti u predvodnika tranzicije prema rješenjima u elektromobilnosti. Želimo dobrodošlicu i novim dioničarima koji će dodatno ojačati grupaciju.