Najveća svjetska turistička berza ITB održana je u Berlinu okupivši više od 10 hiljada izlagača iz više od 180 zemalja, među njima i Hrvatske, čiju turističku ponudu tradicionalno predstavlja Hrvatska turistička zajednica (HTZ) na štandu s još 20-ak saizlagača, turističkih agencija i zajednica.
Jedna od tema ovogodišnje berze bila je i Hrvatska kao važna evropska destinacija kojoj su pojedini predstavnici turističkih zajednica sugerirali da zbog smanjenja potražnje mora hitno korigirati cijene turističkih usluga.
Menadžer "TUI Germany" za Hrvatsku, Austriju i još neke zemlje, Sven Gorisen (Gorrissen) novinarima je kazao da u "TUI" nisu zabrinuti ni u strahu za ovu sezonu u Hrvatskoj, ali da primjećuju da je ove godine veća pažnja korisnika usmjerena na cijene.
- U situaciji kada se na njemačkom i drugim tržištima snažno nameću Turska, Egipat, Tunis, pa i Grčka s jakim marketingom i cjenovnim pogodnostima, teško je i od Hrvatske ne očekivati snižavanje cijena odnosno akcije za određena razdoblja u godini kada se zna da je zanimanje slabije - kazao je Gorisen.
On dodaje da bi Hrvati morali razmisliti o akcijama s 10 do 15 posto nižim cijenama, ukoliko žele biti konkurentni i popuniti sobe.
Dodao je i da bi takve akcije Hrvatska trebala objaviti što prije, najkasnije za sedmicu-dvije, kako bi bila ispred Španije, koja za sada ima pad bukinga za oko 10 posto, a pitanje je, kako kaže, i što će činiti Italija i Francuska.
Iz HTZ-a pak smatraju da je prednost Hrvatske u kvaliteti ponude koja raste te da goste mogu privući i s više sadržaja za istu cijenu.