MISTIČNO UTOČIŠTE

Umjetnik Amer Hadžić za "Avaz": BiH je najnezahvalnija za bavljenje umjetnošću

Daleko najmanje se ulaže u kulturu po glavi stanovnika na čitavom Balkanu

Hadžić: Nije mi bitan kvantitet nego ciljano idem ka kvalitetu. Ustupljena fotografija

prije 4 dana

Bh. vizualni umjetnik Amer Hadžić poznat je po svojim radovima koji istražuju kontradikcije modernog društva kroz simboliku tradicionalne bosanske kuće. On je za „Dnevni avaz“ istakao da je bosanska kuća za njega simbol postojanosti, sklada, ali i zadržanog osjećaja za mir i intimu.

Zub vremena

- Mnogo je značajna s obzirom na to da sam i sam odrastao u sarajevskim starogradskim mahalama, gdje sam kao dijete prošao i kroz rat. Samim tim, bosanska kuća za mene je mistično utočište i bitan reprezentant mog identiteta. Isprva sam je koristio u tom svojstvu te sam nju i njene strukture predstavljao kao prostore koji odišu svim navedenim vrijednostima, a pri tome im dajući i ličnu umjetničku notu. Kasnije sam shvatio da ta struktura može postojati kao podloga za nove, savremene tendencije i ideje. Isto kao što je zub vremena uticao na ovaj autohtoni arhitektonski slog, tako i današnja urbana sredina mijenja njegovo značenje te mu daje novi kontekst – kazao je Hadžić.

Istakao je da je u čitavom regionu BiH najnezahvalnija za bavljenje bilo kakvim oblikom likovne umjetnosti.

Hadžić: Napraviti umjetničku manifestaciju ili izložbu bilo gdje jako je skupa priča - Avaz
S jedne od Hadžićevih izložbi - Avaz
S jedne od Hadžićevih izložbi - Avaz
S jedne od Hadžićevih izložbi - Avaz
S jedne od Hadžićevih izložbi - Avaz
+2

- Izvoz umjetničkih djela, odnosno sticanje potrebne papirologije za izvoz, apsolutno je grozomoran proces koji može trajati i do 30 dana. Niti u jednoj okolnoj državi za taj proces nije potrebno više od tri dana. Osim toga, BiH daleko najmanje ulaže u kulturu po glavi stanovnika na čitavom Balkanu. Samim tim, fondovi za sufinansiranje projekata su gotovo nepostojeći. Mislim da od državnih institucija imamo tri konkursa u toku godine s vrlo ograničenim budžetima. O ovome govorim s obzirom na to da je napraviti umjetničku manifestaciju ili izložbu bilo gdje jako skupa priča. Prosto rečeno, na našoj kulturi se nije radilo još od doba Jugoslavije – poručio je Hadžić.

Izložba u SAD

Kako je istakao, imao je čast da bude dijelom prve kolekcije savremenih vizualnih umjetnika u SAD koja je prije manje od mjesec predstavljena u Njujorku.

- I ta priča prema svemu sudeći ove godine treba da se nastavi. Mimo toga, siguran sam da će se ostvariti još neki izlagački poduhvati. Došao sam u doba kada mi nije bitan kvantitet nego ciljano idem ka kvalitetu predstavljanja umjetničkog rada – istakao je Hadžić.

Izlaganje u Beču

Nedavno je imao izložbu u Beču pod nazivom „Faces between charmand harm“ koju je napravio s kolegom i autorom Denisom Haračićem.

- Moj rad je do sada u Beču izložen pet puta, te je i sada kao ranije izložen u kolaboraciji sa firmom SplitArt. Radi se o organizaciji koja zastupa i promovira umjetnike, te u ovom slučaju i Denis i ja sarađujemo s njima. Samo iskustvo koje Beč pruža dosta je drugačije od onoga na šta smo mi u BiH navikli. Skromne okolnosti koje su, nažalost, prisutne u našoj kulturi su zamijenjene jednim pristupom baziranim na jasno ustrojenom galerijskom sistemu i hijerarhiji. Beč predstavlja jedan od bitnijih evropskih centara kako savremene tako i klasične umjetnosti – kazao je Hadžić.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.