EKSKLUZIV

Dragan Čigoja, CEO "Lidla" Bosne i Hercegovine, za "Avaz": Postavljamo nove standarde u cijeloj industriji

Do sada smo u Bosnu i Hercegovinu uložili više od 215,5 miliona eura. Posvećeni smo tome da izazove pretvorimo u prilike

Čigoja: "Lidl" bh. ekonomiji daje dodatnu vrijednost. Lidl

E. Ć.

prije 22 sata 45 minuta

Bosanci i Hercegovci s nestrpljenjem čekaju otvaranje "Lidlovih“ trgovina, a već 180 naših sugrađanja radi za ovu međunarodnu korporaciju. 

"Lidl BiH“ u fazi je priprema operativnog rada, a interesiranje javnosti za ovog njemačkog giganta sve je veće. Iz ekonomske perspektive, "Lidlova“ višemilionska investicija je snažan doprinos boljitku države. Iz ugla tržišne poslovnosti, naša maloprodaja otvorenih ruku dočekuje Lidlove principe poštenog odnosa prema radnicima, proizvođačima, dobavljačima i kupcima.

CEO "Lidla BiH“ je Dragan Čigoja, izniman profesionalac sa zavidnim personalnim ostvarenjima, a u ekskluzivnom razgovoru za “Dnevni avaz” otkriva filozofiju poslovanja ove kompanije u BiH i prednosti koje će obogatiti i unaprijediti naše tržište.

Šta za "Lidl“ strateški znači tržište Bosne i Hercegovine? Koje su specifične prednosti ovog tržišta koje ste prepoznali?

- "Lidl“ konstantno istražuje potencijalna tržišta za širenje, a Bosna i Hercegovina je maloprodajno tržište na kojem 2Lidlov“ koncept ponude visokokvalitetnih proizvoda po najboljim cijenama susreće visok stepen prihvatanja od potrošača. "Lidl“ potječe iz Njemačke, a, iako smo danas postali velika međunarodna porodica u više od 31 zemlje širom svijeta, održavamo bliske veze s našom matičnom zemljom. Njemačka i Bosna i Hercegovina već dugo održavaju bliske političke, ekonomske i kulturne odnose. Stotine hiljada Bosanaca i Hercegovaca žive u Njemačkoj i imaju duboke povezanosti s obje zemlje – imaju porodice i prijatelje u obje zemlje, osjećaju se kao kod kuće u obje zemlje.

Oni donose bosansku kulturu i način života u Njemačku, a njemačke običaje i proizvode u Bosnu i Hercegovinu prilikom posjeta porodicama. To se odnosi i na "Lidl“ proizvode, koji su već dobro prihvaćeni od građana BiH. Također, znamo da mnogi ljudi koji žive u pograničnim područjima Bosne i Hercegovine redovno kupuju u "Lidl“ trgovinama u susjednim zemljama i već su veliki obožavatelji naših proizvoda i vlastitih marki, poput naše DIY marke PARKSIDE. Stoga smo oduševljeni što ćemo biti još bliže građanima Bosne i Hercegovine i što ćemo im moći ponuditi naše proizvode bliže domu.

Najbolje usluge

Koji su najveći izazovi s kojima ste se suočili od početka procesa ulaska na tržište BiH?

- Ulazak na novo tržište uvijek donosi izazove, a nijedno putovanje širenja nije isto kao drugo. Međutim, mi smo posvećeni tome da izazove pretvorimo u prilike. Kada ulazite na nova tržišta, susrećete se s novim kulturnim kontekstima, novim načinima komunikacije i društvenim navikama, što je izuzetno obogaćujuće i nudi mnoge nove potencijale. Ovi izazovi su vrijedni prevladavanja jer rezultiraju time da bolje upoznajemo naše buduće zaposlenike i kupce, te im možemo pružiti usluge prema njihovim očekivanjima na najbolji mogući način.

Gradnja logističkog centra „Lidla BiH“ u Lepenici u skladu je s međunarodnom strategijom održivosti. Lidl

Kako "Lidl“ razmišlja o perspektivama ekonomskog razvoja BiH u narednim godinama?

- Ekonomska perspektiva u zemljama istočne Evrope općenito izgleda pozitivno, s rastućom domaćom potrošnjom, stvarnim plaćama i kupovnom moći. Ova povoljna okolnost stvara prilike za poslovanje, osobito u maloprodajnom sektoru. Kupovno ponašanje potrošača u istočnoevropskim zemljama odražava posebno jaku potražnju za proizvodima i uslugama u usporedbi s drugim evropskim nacijama. 

Također, prepoznajemo da su potrošači u Bosni i Hercegovini osjetljivi na cijene i očekuju visoku vrijednost i kvalitetu po pristupačnim cijenama. Ovo savršeno odgovara našem poslovnom modelu jer smo strateški fokusirani na naše vlastite marke koje nude visokokvalitetne, inovativne proizvode po pristupačnim cijenama. Vjerujemo da je potencijal koji "Lidlu“ nudi dinamičan ekonomski razvoj Bosne i Hercegovine, a ujedno i dodatna vrijednost koju "Lidl“ može donijeti bosanskohercegovačkoj ekonomiji, vrlo impresivan.

U javnosti je objavljen podatak da investicija "Lidla“ u BiH iznosi 100 miliona eura. Možete li nam reći je li moguće da "Lidl“ u BiH uloži i više?

- Do sada smo u Bosnu i Hercegovinu uložili više od 215,5 miliona eura. Trenutno stvaramo potrebne strukture za osnivanje nove podružnice "Lidla“. Važna prekretnica na ovom putu bilo je započinjanje izgradnje našeg prvog logističkog centra u Lepenici prošle godine: uložili smo više od 100 miliona eura – naše najveće ulaganje u Bosnu i Hercegovinu do sada. Time stvaramo logističku infrastrukturu koja nam je potrebna za opskrbu budućih "Lidl“ trgovina u Bosni i Hercegovini svježim robama. Ovo je postavilo važan temelj, no, naravno, nastavit ćemo ulagati. Naprimjer, u izgradnju naših "Lidl“ trgovina, kako bismo osigurali dostupnost "Lidl“ proizvoda u cijeloj zemlji.

Već sada se u narodu "Lidl“ spominje kao najpoželjniji poslodavac u maloprodaji. Prema sadašnjim procjenama, koliko radnika će "Lidl“ u BiH upošljavati?

- "Lidl“ se odlikuje iznadprosječnim plaćama i atraktivnim pogodnostima u svakoj od 31 zemlje u kojoj imamo trgovine. Također smo redovno prepoznati kao “Top poslodavac” u brojnim zemljama, na što smo vrlo ponosni. No, ne oslanjamo se na prošle uspjehe: i dalje svakodnevno radimo s punim angažmanom, kako bismo našim zaposlenicima ponudili atraktivne uvjete rada, kao i otvorenu, poštovanu i cijenjenu kulturu poslodavca. Naši zaposlenici svakodnevno daju najbolje za "Lidl“, a mi želimo njima uzvratiti najboljim mogućim uvjetima. 

Trenutno "Lidl“ zapošljava približno 180 ljudi u Bosni i Hercegovini. No, čim se otvore prve trgovine, taj će broj značajno porasti, jer svaka nova trgovina zahtijeva nekoliko zaposlenika koji će pomoći našim kupcima u njihovoj svakodnevnoj kupovini. Također, s našim logističkim centrom u Lepenici stvaramo više od 200 novih radnih mjesta. Na međunarodnom nivou, "Lidl“ trenutno zapošljava gotovo 375.000 ljudi, od kojih većina radi u našim trgovinama. Svi naši zaposlenici, bilo u trgovinama, skladištima ili administraciji, posvećeno rade kako bi iskustvo kupovine učinili što boljim za naše kupce i kako bismo se stalno poboljšavali u tom procesu.

Pozitivan ambijent

Kako vidite utjecaj "Lidla“ na tržište rada u BiH, u smislu otvaranja novih radnih mjesta, ali i podizanja standarda u sektoru maloprodaje?

- "Lidl“ je poznat po visokim standardima u smislu obuke zaposlenika, radnih uvjeta i korisničke usluge. Vjerujemo da postavljanjem visokih standarda za sebe možemo pridonijeti podizanju općih standarda u maloprodajnom sektoru u Bosni i Hercegovini. Posvećeni smo tome da našim zaposlenicima pružimo pozitivan i podržavajući radni ambijent, a vjerujemo da se to odražava u boljem iskustvu za naše kupce. 

Osim kreiranja novih radnih mjesta, "Lidl“ je također posvećen ulaganju u lokalnu zajednicu. Značajan dio naših proizvoda nabavljamo od lokalnih dobavljača, podržavajući lokalna poduzeća i poljoprivrednike. Također, aktivno sudjelujemo u zajedničkim inicijativama i dobrotvornim projektima.

Koje su glavne prednosti koje "Lidl“ planira ponuditi potrošačima u BiH u odnosu na konkurenciju koja već postoji na tržištu?

- Bosna i Hercegovina je maloprodajno tržište na kojem "Lidlov“ koncept ponude visokokvalitetnih proizvoda po najboljim cijenama uživa visoki stepen odobravanja potrošača. To znači da uvijek nudimo našim kupcima najvišu kvalitetu po najboljoj mogućoj cijeni. To je glavni zahtjev naše kompanije i obećanje našim kupcima. 

"Lidlova“ ponuda proizvoda u svim zemljama sastoji se od poznatih brendiranih proizvoda i "Lidlovih“ vlastitih marki, koje su vrlo popularne među našim kupcima i koje su dostupne samo u "Lidlu“. Vlastite marke čine većinu naše ponude proizvoda. To uvijek uključuje vlastite marke i proizvode zemlje domaćina. Pri oblikovanju naše ponude proizvoda uvijek se fokusiramo na želje i potrebe kupaca tamo gdje su naše trgovine.

Planira li "Lidl“ saradnju s domaćim proizvođačima?

- Apsolutno. Jedna od naših ključnih snaga je naša izvrsna mreža proizvođača i dobavljača u svim zemljama u kojima "Lidl“ posluje. Gdje god je to moguće, "Lidl“ se oslanja na nacionalne dobavljače i preferira nabavku, naprimjer, voća i povrća iz regionalne proizvodnje. Tako će biti i u Bosni i Hercegovini. Osim toga, oslanjamo se na dugoročna partnerstva, jer želimo rasti zajedno s našim dobavljačima i proizvođačima. I to ne samo u njihovoj matičnoj zemlji: "Lidl“ posluje u više od 12.200 trgovina u 31 zemlji. 

Nudimo lokalnim proizvođačima pristup međunarodnoj mreži koja im omogućuje izvoz njihovih proizvoda u druge zemlje gdje "Lidl“ posluje. Zato se radujemo razvoju partnerstava s lokalnim dobavljačima u Bosni i Hercegovini i pružanju mogućnosti za plasman njihovih regionalnih proizvoda kako u vlastitoj zemlji, tako i u inozemstvu.

Novi standardi

Šta je najveća prednost dolaska "Lidla“ na tržište BiH?

- S našim ulaskom na tržište također donosimo naše visoke "Lidl“ standarde, naprimjer u održivoj gradnji našeg logističkog centra u Lepenici ili u isplati iznadprosječnih plaća. Time postavljamo nove standarde u cijeloj industriji, što pozitivno utječe na životne i radne uvjete mnogih Bosanaca i Hercegovaca kratkoročno i dugoročno – što će se odraziti mnogo šire nego su to naši kupci i zaposlenici. Kad god započnemo poslovanje u novoj zemlji, primjećujemo fenomen koji nazivamo "Lidl efekt". 

To opisuje povoljan utjecaj poslovnih aktivnosti "Lidla“ na lokalnu ekonomiju zemlje: kroz poslovanje "Lidl“ stvara nova radna mjesta u sjedištu kompanije, kao i u trgovinama i skladištima. Osim toga, nacionalni proizvođači i dobavljači imaju priliku plasirati svoje regionalne proizvode kako u svojoj zemlji, tako i inozemstvu. To također ima pozitivan utjecaj na ekonomiju.

Građani BiH se iskreno raduju dolasku "Lidla“ i nestrpljivo čekaju otvaranje trgovina. Šta biste poručili građanima BiH u vezi s vašim poslovanjem i budućim planovima?

- Zadovoljni smo interesom koji su građani Bosne i Hercegovine iskazali prema nama. Često primamo pitanja o mogućim lokacijama trgovina ili datumima otvaranja. Otvorenje nove trgovine uvijek nam je nešto posebno i veselimo se trenutku kada ćemo zajedno s našim budućim kupcima u Bosni i Hercegovini napraviti ovaj korak i proslaviti ga. Još nismo u mogućnosti tačno reći kada i gdje će naše prve trgovine u Bosni i Hercegovini biti otvorene, ali kada dođe vrijeme, naravno, transparentno ćemo obavijestiti naše zaposlenike i javnost o sljedećim koracima.

Logistički centar u Lepenici udovoljava najnovijim standardima održive gradnje

"Lidl“ je poznat po angažmanu na pitanjima održivosti i društvene odgovornosti. Kako planirate implementirati ove principe u poslovanju u BiH i kako ćete doprinositi zajednici?

- Održivi razvoj i korporativna odgovornost ključni su za "Lidl“. Za nas preuzimanje odgovornosti znači bavljenje pitanjima na kojima moramo raditi danas i sutra. To je osobito važno tamo gdje naši postupci imaju utjecaja na ljude, životinje i okoliš, a želimo iskoristiti naš utjecaj kako bismo ostvarili pozitivne promjene. 

"Lidl“ provodi međunarodnu strategiju održivosti koja obuhvaća sljedeće fokuse: "Poštivanje biološke raznolikosti", "Zaštita klime", "Štednja resursa", "Pošteno poslovanje", "Promoviranje zdravlja" i "Angažman u dijalogu".

Specifični ciljevi za pojedine "Lidl“ zemlje proizlaze iz toga. "Lidl“ u Bosni i Hercegovini također će se voditi tim ciljevima. Naša posvećenost održivosti vidljiva je u gradnji našeg logističkog centra u Lepenici: zahvaljujući najsavremenijim tehnologijama, zgrada udovoljava najnovijim standardima održive gradnje. Centar će koristiti napredne metode za energetsku efikasnost i smanjenje negativnog utjecaja na okoliš, postavljajući nove standarde u industriji.

"Lidl Plus“ olakšava kupovinu – a time i svakodnevni život

Hoćemo li u "Lidlovim“ trgovinama u BiH vidjeti inovativne pristupe koji će osigurati da kupci u BiH budu zadovoljni i da se osjećaju dobrodošlo?

- Naši kupci mogu se radovati dobrom miksu uobičajene visoke "Lidl“ kvalitete po atraktivnim cijenama, kao i inovativnim pristupima. Kupac je srce našeg svakodnevnog rada. Kao međunarodna kompanija, "Lidl“ se oslanja na inovativne pristupe, kako bi ojačao odnos s kupcima. Konstantno težimo podizanju iskustva kupovine u "Lidlu“ na višu razinu. 

Jedan od naših ciljeva je biti što bliže našim kupcima, zbog čega je digitalizacija ključna za nas. Povezivanjem kupovine u trgovini s online kupovinom stvaramo besprijekorno iskustvo kupovine. To omogućuje kupcima da fleksibilno biraju žele li kupovati u trgovini ili praktično naručiti određene proizvode online. 

Važna komponenta je "Lidl Plus“ aplikacija. S njom je "Lidl“ razvio digitalnu kupovnu karticu koja omogućuje specifičnu prilagodbu potrebama i željama kupaca. Zahvaljujući aplikaciji "Lidl Plus“, kupci uvijek imaju pristup aktualnim informacijama, ponudama ili nagradnim igrama na svojim telefonima, uz atraktivan program vjernosti za korisnike "Lidl Plusa“. S funkcijama poput digitalnog računa ili "Lidl Pay“, "Lidl Plus“ olakšava kupovinu – a time i svakodnevni život.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.