U Mostaru je počela konferencija "Mediji i turizam" koja se održava u organizaciji Federalne novinske agencije (FENA) i Turističke zajednice Hercegovačko-neretvanske županije (HNŽ), u partnerstvu s Gradom Mostarom te pod pokroviteljstvom Federalnog ministarstva okoliša i turizma.
Konferencija je okupila predstavnike medijskih agencija, turističkih zajednica, gospodarskih komora i turističkih agencija iz Bosne i Hercegovine i susjednih zemalja.
Tijekom uvodnog obraćanja, zamjenik ravnatelja Federalne novinske agencije Ilija Musa rekao je da u doba digitalne transformacije mediji imaju priliku, ali i odgovornost, tematizirati pozitivne aspekte turizma, promovirajući autentičnost, specifičnost i povijesno-kulturnu baštinu naših destinacija.
- Ljepote bosanskohercegovačkih mjesta i gradova, a trenutno smo u Mostaru, kulturna raznolikost, baština koju prepoznaje i UNESCO, prirodna bogatstva, gastronomska i enološka specifičnost našega područja kao i sve snažniji razvoj vjerskoga turizma, daju prostor gospodarstvenicima koji se bave turizmom za unaprjeđenje suradnje s medijima, a medijima obvezu promocije turističkih aktivnosti – navodi Musa.
Stoga, kako je pojasnio, cilj ove konferencije je ukazati na važnost uloge medija u razvoju turizma, posebice aktualizacijom tema poput doprinosa medija u izboru turističke destinacije, važnosti medija u brendiranju turističke lokacije ili određene atrakcije te medijske komunikacije turističke ponude.
- Kao važna karika u razvoju društva i afirmaciji pozitivnih društvenih kretanja, Fena nastoji biti medij prenošenja informacija, ali i generator tematizacije važnih društvenih područja, a upravo tu ulogu ostvaruje organizacijom konferencija kojima se komuniciraju zanimljive i aktualne teme za naše društvo – naglasio je Musa.
Ravnatelj Turističke zajednice HNŽ-a Anđelko Maslać izrazio je zadovoljstvo što se ova međunarodna konferencija održava upravo u Mostaru, navodeći pri tom da je Hercegovačko-neretvanska županija, odnosno Hercegovina, postala stvarna turistička destinacija i da je stala uz bok turističkim destinacijama u okruženju, a posebno na Mediteranu, kojem i pripada.
Istaknuo je da se turizam transformirao u globalnu industriju te da uloga medija u tom procesu postaje sve važnija. Kao posrednici na turističkom tržištu, Maslać smatra da mediji, osobito digitalni mediji i društvene mreže, imaju ključan utjecaj na izbor destinacija.
- U tom je pogledu bitno usmjeriti aktivnosti po pitanju edukacije o mogućnostima suvremenih tehnologija, te osposobljavanja turističkih djelatnika i svih koji su naslonjeni na industriju putovanja, odnosno turizam. Vjerujem da će nam ova međunarodna konferencija pomoći u dinamičnom i zanimljivom putovanju prema zadobivanju pozornosti potencijalnih turista i da ćemo na konferenciji dobiti određene odgovore i smjernice za budućnost – podvukao je ravnatelj Turističke zajednice HNŽ-a.
Rad konferencije ''Mediji i turizam'' strukturiran je kroz dva panela: "Uloga medija u popularizaciji turističkih destinacija" i "Medijska komunikacija turističke ponude''.
U prvom panelu sudjelovat će direktor Fene Elmir Huremović, direktorica Hine Branka Vojvodić, glavni tajnik Europske alijanse novinskih agencija Alex Giboi te zamjenik direktora za međunarodno poslovanje talijanske novinske agencije ANSA Rodolfo Cardarelli, a panel će moderirati glavnu urednik FENA-e Dejan Jazvić.
Uvodničar i moderator drugog panela je menadžer za komunikacije USAID Turizam Gorčin Dizdar, a na panelu sudjeluju potpredsjednik Gospodarske komore FBiH Marko Šantić, direktorica Turističke zajednice Grada Tuzla Amra Jaganjac, direktorica Pino Nature Hotela i agencije Relax Tours Aida Terzić te direktor Zračne luke Mostar Marko Đuzel.
Zaključke konferencije na kraju će iznijeti direktor Fene Elmir Huremović