Školska godina u Kantonu Sarajevo donijela je mnogo nedoumica i za nastavnike i za učenike i roditelje. Od ovog septembra počela je primjena predmetnih kurikuluma u učionicama, i to u prvom i petom razredu osnovne škole, prvom razredu srednje škole za sve općeobrazovne predmete, te predmetima koji se izučavaju po prvi put u osnovnoj školi u nastavi, kao što je, naprimjer, Fizika u 7. i Hemija u 8. razredu.
No, sudeći prema komentarima nastavnika, nova reforma ne funkcionira prema zamišljenom planu, počevši od primjene novih metodičkih časova, neadekvatne edukacije pa sve do izmjene udžbenika koji ne odgovaraju učenicima.
Kako nam se požalila jedna od nastavnica osnovne škole, prepušteni su sami sebi u ovom procesu.
- Imali smo dvosatnu edukaciju, šta mislite da smo tu mogli uraditi. Ništa. Prinuđeni smo da se sami snalazimo sa svim ovim izazovima. Ovo je tek početak, a brojne moje kolege se ne snalaze. Šta će biti do kraja, ne smijem ni da pomislim – kazala nam je sagovornica.
Saudin Sivro, predsjednik Sindikata osnovnog odgoja i obrazovanja Kantona Sarajevo, i prije početka nove školske godine tvrdio je da će reforma doživjeti fijasko.
- Obrazovni sistem ne trpi egzibicije. Potrebne su korjenite promjene koje će biti planske i strateške u koje će uložiti dovoljno novca i u kojima će glavni faktor biti prosvjetni radnici koji najbolje znaju šta je potrebno učenicima. Mi godinama ponavljamo da je neophodno smanjiti broj predmeta, broj obaveznih časova i rasteretiti nastavne planove i programe. Ključna stvar je razvijanje kompetencija nastavnika – istakao je Sivro.
Sivro je potvrdio da u ovom slučaju učenici najviše ispaštaju, te da će potez ministrice Hota–Muminović biti kažnjen u oktobru.
- Naravno da smo ranije upozoravali ministricu na moguće probleme, a greška ministrice Hota-Muminović će biti kažnjena. Instant reforma i žrtva predizborne kampanje je ono što trenutno imamo. Naši učenici to neće osjetiti, ali prosvjetni radnici, posebno nastavnici, nažalost će na svojim leđima sve ovo morati podnositi. Jednostavno, nastavnici neće dozvoliti da se greške nadležnih odraze na učenike, ali učenici dugoročno najviše gube. Nije ni čudo što nam i mladi odlaze iz zemlje - dodao je Sivro.
Ministrica Hota-Muminović je ranije pojasnila da kurikularna reforma podrazumijeva da nastavnik ima jasnu sliku onoga šta želi postići s učenikom po pitanju njegovih znanja i vještina, odnosno koje vještine treba da ima učenik kada završi jedan razred. Drugi benefit, prema njenim riječima, je što sada imamo naglašenu međupredmetnu povezanost.
Brojne primjedbe od početka godine nastavnici imaju i na nove udžbenike. Prema riječima nekih od njih, autori su drugačiji nego prethodnih godina, a udžbenici iz pojedinih predmeta nisu prilagođeni uzrastu djece.
Kako su nam rekli pojedini predavači, nametnuti udžbenici za njemački jezik za 5. i 6. razred osnovnih škola u potpunosti su neiskoristivi u nastavi. Isti je slučaj i s engleskim jezikom gdje se očigledno nije konsultirala struka. Također, i nastavnici informatike požalili su se da su novi udžbenici potpuno neupotrebljivi i da ih neće koristiti u nastavi.