RADOVI

Niko neće da finansira autoput od 6 milijardi KM

Pomoćnik ministra prometa BiH Saša Dalipagić tvrdi da se još ne zna ništa, osim što su utvrđena dva pravca trase

Trasa utvrđena prije pola godine. Grafika "Avaz"

M. AŠČIĆ

2.7.2019

Vijeće ministara BiH danas će opet razmatrati informaciju o aktivnostima koje se poduzimaju u projektu “Izgradnja autoputa/brze ceste Sarajevo - Beograd - Sarajevo”, u kojoj je pobrojano šta je ko i koliko do sada uradio da bi realizacija ovog  infrastrukturnog projekta uopće i započela.

Nema plana

Trasa puta Sarajevo - Beograd, odnosno dijela koji prolazi kroz BiH i ići će od Rače preko Bijeljine, Brčkog i Lončara prema Sarajevu (preko Tuzle i Žepča), a zatim na Pale, Rogaticu i Višegrad, gdje će se praviti konekcija za Goražde, već je definirana. No, za sada nema jasnog plana ko će finansirati ovu dionicu.

Ovaj projekt kvalitetnije bi povezao Sarajevo i Beograd i skratio bi putovanje za nekoliko sati. Usaglašena trasa ponuđena je i Ankari, koja je prva pokazala interes da finansira gradnju autoputa, ali za sada bez jasnih poteza.


Dalipagić: Sve na čekanju. Avaz Arhiva

Ovo nam je potvrdio jučer i Saša Dalipagić, pomoćnik ministra prometa BiH. Prema njegovim riječima, „ne zna se ni ko će finansirati ovaj projekt“.

- Ne zna se hoće li to biti Vlada Turske, da li neka turska banka ili turska kompanija na bazi koncesije, niti da li će to biti grant sredstva ili kreditna. Postoji procjena ekspertne grupe koja je dolazila iz Turske i obišla je trasu da sve treba koštati tri milijarde eura (šest milijardi KM). Na koji način oni misle to finansirati, nema konkretnih odgovora - rekao nam je Dalipagić.

Nema stava

Prema njegovim riječima, utvrđeno je da je ova brza cesta skupa jer je potrebno sagraditi čak 153 mosta i 53 tunela, što je veliki infrastrukturni zalogaj.

- Ko bi se prihvatio da to finansira, opet se ne zna. Teško da naše firme mogu vraćati kredite, iznijeti ovaj projekt. Trase su raniji utvrđene, ali kako naći finansijera, za sada nema jasnog stava - kaže Dalipagić.


Profil brze ceste do Višegrada

Ranije je dogovoreno da će se dio trase između Sarajeva i Višegrada graditi u profilu brze ceste, dok bio drugi dio bio u formi autoputa.

Ako trasa od Bosanske Gradiške preko Doboja prema Sarajevu i Višegradu bude stavljena u funkciju autoputa, put od Ljubljane do Soluna bio bi kraći za 200 kilometara


Brojke

25,8 kilometara ukupna dužina 153 mosta

 37,5 kilometara ukupna dužina 53 tunela

POČETAK radova na srbijanskom dijelu autoputa, dionici puta Kuzmin - Sremska Rača, očekuje se u narednih mjesec dana, izjavila je jučer premijerka Srbije Ana Brnabić.


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.