ISTRAŽUJEMO

Patak i Huda za pet minuta zaradili godišnju plaću: TikTok dvoboji kao dokaz da smo na dnu

Igre dvoboja ili izazova, u kojima imamo nagrade, poniženja, dokazivanja hrabrosti, strah od osude i tako dalje, veoma su česte

Huda i Patak: Zaradili veliki novac. Crna hronika

Alen Bajramovic

prije 6 sati 20 minuta

Društvene mreže bruje nakon još jednog TikTok meča, koji je gledatelje “olakšao” za blizu 82.000 eura. Ovu sumu krajiški tiktoker Sanel Patak i Huda Company zaradili su za samo pet minuta, tokom kojih su podsticali svoje navijače da im doniraju što više poklona, koji se kasnije pretvore u novac, pa su na kraju zadovoljno trljali ruke i Patak, i Huda, i osnivači ove društvene mreže.

Teško je pronaći upečatljiviji primjer naivnosti masa i apsurdnih, pa i opasnih trendova kojima svjedočimo u virtuelnom svijetu.

Postaju navika

- Telefon, internet i društvena mreža slobodno vrijeme danas popunjavaju sve većom brzinom, pa postaju navika za koju pojedinac još nije ni svjestan da je jedan oblik ovisnosti. Društvene mreže su, od svoje primarne uloge povezivanja ljudi, dobile ulogu da se putem njih kontrolišu pojedinci, manje ili veće grupe, najčešće raznim oblicima manipulacije. Igre dvoboja ili izazova, u kojima imamo nagrade, poniženja, dokazivanja hrabrosti, strah od osude i tako dalje, veoma su česte, a posljedice mogu dovesti i do ugrožavanja standarda, zdravlja, lične sigurnosti, pa čak i života – kaže sociolog Vedran Francuz.

Francuz: Ugrožavanje standarda. Facebook

Psiholog Čedomir Novaković kaže da se u vrijeme ubrzanog življenja biraju načini za najlakši i najjednostavniji način zarade. Međutim, ako razumijemo one što se preko noći žele obogatiti, kako objasniti ponašanje onih koji im u tome svesrdno pomažu?!

Gregarni motiv

- U psihologiji je poznat Gregarni motiv, motiv stada ili krda. Takve su utakmice, masovni skupovi, gdje se ljudi identifikuju po nekoj latentnoj potrebi ili emociji. Vjerovatno je pitanje neke pseudo kulture, jesi li član takvog grotla ili nisi. Ako nisi, nisi moderan – pojašnjava Novaković.

Subjektivan osjećaj

- Ako jesi, imaš neki subjektivni osjećaj identiteta i pripadnosti, jer individualni i kolektivni identitet nisu isto. 

Novaković: Masovni skupovi. Facebook

S druge strane, o TikToku se često govori kao o rizičnoj mreži za sve pratioce koji spadaju u kategoriju hazardera, labilnih, destruktivnih i slično, a u ljudskoj je prirodi da ih sve ono što je zabranjeno najviše privlači – kaže Novaković.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.