Nakon nekoliko desetljeća, danas će u Hrvatskoj biti potpisan ugovor o izgradnji famoznog Pelješkog mosta.
Ne mareći za žalbu austrijske građevinske kompanije „Strabag“, iz koje je najavljeno da će obavijestiti i Evropsku komisiju zbog izbora kineskog konzorcija, Hrvatske autoceste danas će parafirati ugovor, a početak radova očekuje se najesen.
Kamen spoticanja
Osim toga što gradnju Pelješkog mosta prate problemi u Hrvatskoj, stvar dodatno komplicira i spor s Bosnom i Hercegovinom.
Naime, 13. septembra prošle godine Parlament BiH je usvojio Deklaraciju o protivljenju izgradnji ovog mosta zbog neriješenog pitanja morske granice. S bh. strane mnogi strahuju da bi gradnjom ovog mosta veći brodovi bili onemogućeni da uplove u Neum. Iako se radi o kamenu spoticanja u odnosima Hrvatske i BiH, bh. vlasti na najavu današnjeg potpisivanja ugovora i početka gradnje nisu imale nikakvu reakciju.
Uoči potpisivanja ovog ugovora „za najpoznatiji neizgrađeni most“, kako je Pelješki dobio naziv u hrvatskim medijima, reporteri „Dnevnog avaza“ su posjetili ovo buduće gradilište. Osim dva noseća stuba i jednog krana u mjestu Kamerno, pet kilometara od Neuma, trenutno na gradilištu nema ništa.
Do budućeg mosta nije izgrađen ni pristupni put, a s druge strane na poluotoku Pelješac izgrađena su također dva stuba. Uprkos najavi da će danas biti potpisan ugovor za početak gradnje, mještani ne vjeruju jer im je „pun kufer“ najava gradnje kojom su ih do sada vodeći hrvatski političari decenijama bombardirali iz medija.
- Ne znam hoće li to nešto Neumu poboljšati situaciju, nama je bitnija ova cesta što nas spaja s BiH - kazao nam je jedan ugostitelj u Neumu.
U tih nekoliko riječi moglo bi se svesti razmišljanje stanovnika jedinog bh. gradića na moru.
Strateška stvar
Uprkos svim problemima, unutrašnjim te sporu sa BiH, prvi čovjek hrvatske vlade ni u tome ne vidi ništa sporno pa je nakon dobivenih 357 miliona eura bespovratnih sredstava od Evropske unije izjavio da se most gradi na njihovom teritoriju.
- Evropska komisija je shvatila da izgradnja mosta nema upliva u pitanje razgraničenja između Hrvatske i BiH. Nastavljamo s projektom i vjerujem da ćemo ga sukladno planu realizirati ako ne do kraja mandata ove vlade, sigurno na početku idućeg mandata Hrvatskog sabora i Vlade i time konačno riješiti stratešku stvar i za Pelješac i za Dubrovačko-neretvansku županiju - rekao je Plenković.
Žalbe Evropskoj uniji
Iz „Strabaga“ su otišli do te mjere da su u medijskim istupima navodili kako je na Hrvatsku izvršen pritisak pri odabiru izvođača, što je premijer Hrvatske Andrej Plenković izričito odbio. Naime, Austrijanci su podnijeli tužbu Upravnom sudu protiv odluke Državne komisije za kontrolu postupaka javne nabavke koja je nedavno odbila njihove žalbe na odabir kineske kompanije za gradnju Pelješkog mosta.