Bosna i Hercegovina dnevno od naplate cestarine na ukupno 162 kilometra izgrađenog autoputa inkasira oko 110.500 konvertibilnih maraka, pokazuju podaci do kojih je došao portal Avaz.ba.
Ako ove podatke posmatramo po entitetima, Federacija BiH na ime naplate putarina na svojih 92 kilometra autoputa dnevno prikupi oko 85.000 KM, a Republika Srpska (RS), koja u funkciji ima oko 70 kilometara autoputa, po jednom danu prikupi oko 25.500 KM.
FBiH mjesečno inkasira čak 2.630.000, a RS blizu 700.000 KM. Samim tim država BiH od naplate cestarine mjesečno je bogatija za 3.330.000, a na godišnjem nivou čak za 39.960.000 KM!
FBiH: Dnevni promet oko 17.700 vozila
Prema podacima JP Autoceste FBiH, u prvih sedam mjeseci ove godine autoputem na području većeg bh. entiteta dnevno je saobraćalo oko 17.700 vozila.
Od tog broja, 11.000 prođe Dionicom 1 (Sarajevo sjever - Zenica jug), oko 5.000 Dionicom 2 (Sarajevo zapad – Tarčin), a oko 1.700 vozila Dionicom 3 (Međugorje – Ljubuški).
Od ukupnog prosječnog dnevnog prometa za isti period 85 posto automobila bilo je iz naše zemlje, a 15 posto se odnosilo na inozemna vozila.
Na Koridoru Vc trenutno se radovi izvode na dužini od oko 20 kilometara.
Aktivna su tri gradilišta poddionice Drivuša – Klopče, Klopče – tunel Pečuj (Donja Gračanica) i dionica Svilaj – Odžak.
Radovi na dionici Svilaj – Odžak bit će završeni do kraja 2017., dok se završetak radova na zeničkoj zaobilaznici očekuje do kraja naredne godine.
RS: Novi kilometri autoputa
U RS u funkciji su dva autoputa, i to E 661 Bosanska Gradiška – Banja Luka (34 km) i autoput "9. januar" Banja Luka – Doboj (36,6 km).
Na dnevnom nivou, autoputem E 661 kreće se u prosjeku 3.900, dok je u ljetnom periodu taj broj oko 4.900 vozila, a "9. januarom" oko 2.500 vozila.
Kako je portalu Avaz.ba rečeno u JP Autoputevi RS, u ljetnom periodu i za vrijeme praznika odnos domaćih, odnosno vozila iz RS i BiH i vozila iz inostranstva, procjenjuje se na oko 50 posto, dok u ostalom dijelu godine domaća vozila znatno prednjače (između 70 i 75 posto).
Od pomenutih 700.000 KM, koliko od naplate putarine manji bh. entitet bude bogatiji za mjesec dana, na autoputu E 661 prikupi se oko 314.000, a na "9. januaru" oko 384.000 KM.
Na autoputu E 661 Bosanska Gradiška – Banja Luka najbrojnija su putnička, a na "9. januaru" teretna vozila.
Do kraja ljeta, mreža autoputeva u RS bit će bogatija za novih 10 kilometara, koliko iznosi dionica autoputa "9. januar" Banja Luka – Doboj, na pravcu od petlje "Mahovljani" do Drugovića.
Najkasnije do proljeća 2018. trebalo bi da bude okončana izgradnja i preostalog dijela pomenute dionice "9. januara" od Banje Luke do Prnjavora, ukupne dužine 35,3 kilometra, odnosno preostali dio od Drugovića do petlje "Prnjavor", čime će mreža autoputeva brojati oko 100 kilometara.
Prekoračenje brzine, kretanje pješaka i biciklista...
Prema podacima kojima raspolažu naši sagovornici iz obje kompanije, više od polovine saobraćajnih prekršaja uzrokovano je neprilagođenom brzinom. Osim prekoračenja brzine, najčešći prekršaji su kretanje pješaka i biciklista, posebno u zonama petlji, te nepropisno natovarena ili previsoka vozila.
Ne tako čest, ali izuzetno opasan prekršaj je i kretanje vozila u pogrešnom smjeru ili polukružno okretanje na cesti ili tunelu.