Android uređaji su se pokazali kao odlična platforma i za korisnike i za programere, zahvaljujući razvojnom okruženju Android Studio i stalnoj podršci koja dolazi iz Googlea. Ako razmišljate o tome da počnete da pravite aplikacije za Android uređaje, ali niste sigurni kako taj proces izgleda, pročitajte ostatak teksta.
Prije svega, aplikacije za Android se razvijaju u Java programskom jeziku. Ne morate da budete stručnjak za Javu, ali bi trebalo da budete dobri u određenim oblastima. Primjera radi, morate da poznajete alate AWT i Swing da biste uspješno razvili GUI (grafički korisnički interfejs – softversko okruženje koje omogućava korisniku adekvatnu komunikaciju sa kompjuterom koristeći prethodno definisane funkcije) za vašu aplikaciju.
Kada savladateosnove programiranja, pratite sljedeće korake koje treba da prođete prilikom izrade aplikacije.
1. Ideja
Prije svega, potrebno je raditi na zamisli. Morate da imate jasnu predstavu o tome za šta će se vaša aplikacija koristiti i šta će raditi.
Dobro je da započnete sa malim stvarima i postepeno dodajete sofisticiranije i naprednije funkcije. Idealno bi bilo da aplikacija zahtjeva samo jedan ekran (aktivnost) i uključuje jednostavne interakcije kada korisnik pritisne dugme. Postavite sebi izazov da napravite nešto što je zaista korisno, uz minimalnu količinu pisanja kodova.
2. Izbor vašeg IDE-a
Za početak, IDE (engleska skraćenica za integrisano razvojno okruženje) jeste softverska aplikacija koja pruža sveobuhvatne pogodnosti za programere za razvoj softvera.
Obično se sastoji od uređivača izvornog koda, ugrađene automatizacije alatki i otklonjivača grešaka. Većina modernih IDE-a ima inteligentni popunjavač koda.
Najčešći način za izgradnju Android aplikacija jeste korišćenje razvojnog okruženja Android Studio i Java. Ovo je zvanični metod koji Google preporučuje i on će vam dati mnogo fleksibilnosti, istovremeno obezbjeđujući podršku ukoliko stvari krenu naopako.
Ovo je takođe metod koji ćete morati da znate ako ikada planirate da postanete profesionalni programer. Međutim, postoje i brojne druge opcije za vaš IDE i jezik. Na primjer, možete odabrati Unity i C ++ ako želite da pravite igru. Basic4Android je IDE fokusiran na brz razvoj koji vam omogućava kodiranje pomoću jezika BASIC umjesto pomoću Jave. Postoji čak i IDE koji radi na Androidu, nazvan je AIDE.
3. Prikupljanje vizuelnih resursa
Resursi označavaju slike i drugi materijal koji ćete koristiti u svojoj aplikaciji. Tako, na primjer, možete preuzeti brojne slike sa interneta i koristiti ih umjesto da sami dizajnirate originalni materijal. Ipak, uvjerite se prethodno da time ne kršite nečije autorsko pravo. Druga opcija je da sami uradite grafike ili fotografije, u zavisnosti od toga šta vam je potrebno.
4. Izgled vaše aplikacije u IDE-u
Sada ćete kreirati izgled svoje aplikacije u Android Studiju koristeći alatku nazvanu 'dizajner'. Ovo je alat koji vam omogućava jednostavno prevlačenje i ispuštanje vidžeta (takođe nazvanih 'prikazi') tačno na onim mjestima gdje želite da budu na stranici.
Za to ćete morati da započnete novi projekat u Android Studiju, ali u ovom trenutku neće biti potrebno kodiranje (osim možda malo XML-a).
Ukoliko ste apsolutni početnik, da započnete novi projekat izaberite File> New> New Project. Pratite korake za odabir imena za svoj projekat i za svoje aktivnosti i izaberite "Empty Activity".
5. Pisanje osnovnog koda
Sada dolazi komplikovan dio – pisanje koda. Za ovaj korak je potrebno da znate osnove Java programiranja (ili nekog od navedenih jezika, ako se odlučite za alternativu).
Sada treba da otvorite Java datoteku za svoju glavnu aktivnost i jednostavno kreirate neke "onClick" događaje da biste dodali kôd koji će se pokrenuti samo onda kada korisnici kliknu na određeno dugme ili na drugi način preduzmu određenu akciju.
6. Implementacija više složenosti
Kada ste prošli sve ove korake, trebalo bi da imate neku osnovnu funkcionalnost, odnosno da vaša aplikacija odgovara kada se klikne na dugme (na jedan ili drugi način) i možda čuva neke varijable.
Kada budete savladali osnove programiranja i postanete sigurniji u svoje vještine, možete da dodajete naprednije funkcionalnosti koje će biti specifične za vašu aplikaciju. Primjera radi, vaša aplikacija može da reprodukuje muziku kada se pritisne dugme. Možda želite da dodate neke zanimljive animacije i tome slične mogućnosti.
7. Završni pregled i objavljivanje
Sada dolazite do posljednjeg koraka. Moraćete da testirate vašu aplikaciju kako biste provjerili da li ima neke greške i kada jednom sve bude u redu, možete da objavite aplikaciju na Google Play Storeu.
Kako i gdje možete da naučite vještine programiranja koje su potrebne?
Najbrži način jeste da pohađate edukativne programe i obuke koji su fokusirani na razvoj aplikacija za Android uređaje. Ovi programi u trajanju od 12 mjeseci su usmjereni na praksu i omogućiće vam da steknete i tehnička znanja (programiranje, alati, okruženja, testovi...) ali i znanja koja će vam omogućiti da na pravi način plasirate svoju aplikaciju na tržištu. Više o programu možete da saznate na ovoj obrazovnoj instituciji.