Škoda i dalje drži rekord u klasi najbržih sedmosjeda na Nirburgringu s Kodiaqom RS (model prije restilizacije).
Češki proizvođač automobila, koji je dio VW grupacije, uputio se u Švedsku prošlog mjeseca u pokušaju da postavi još jedan rekord, ali jednim manjim modelom SUV-a. Naime, riječ je o čisto električnom Enyaqu, naravno u RS izdanju, koji je na zaleđenom jezeru napao i uspio da ostvari rekord u najdužem besprekidnom „driftu“ na ledu.
Za volanom Škodinog prvog električnog SUV-a se našao Ričard Miden (Richard) iz "Evo" magazina, koji je uspio da se kreće „bočno“ 7,35 kilometara. Ova zabavna avantura se odigrala u krugu prečnika 60 metara, a za kompletiranje vožnje je bilo potrebno 15 minuta i 58 sekundi. Za to vrijeme pređeno je 39 krugova. U jednom trenutku, Enyaq RS se kretao brzinom od 48,67 km/h, dok je najniža iznosila 31,64 km/h.
Vozilo koje je postavilo rekord je u potpunosti standardno, osim Michelin Dackproffsen guma naprijed i Nokian Hakkapelitta s klinovima pozadi. Lokacija na kojoj se događaj odigrao je jezero Stošarnen. Ovim je Škoda uspješno popravila prošlogodišnji rekord u „ledenom driftu“ koji je postavio Subaru WRX (6,22 kilometra).
Škoda ističe da je Enyaq RS tehnički oborio dva rekorda, jer Ginis odvaja kategorije „najdužeg drifta u kontinuitetu na ledu“ i „najdužeg drifta u kontinuitetu na ledu u klasi električnih automobila“. Ni manje ni više nego 18 sati „driftovanja“ je kompletirano za pet dana pred rekordni pokušaj.
Midenu postavljanje rekorda za volanom Škode nije nepoznato, budući da je u avgustu 2011. postigao 366 km/h modifikovanom Octavijom RS. Ova najbrža Škoda u historiji posheduje 600 KS, izvučenih iz 2,0-litarskog benzinca, neophodnih za postizanje impresivne brzine na Bonvil slanom jezeru.
Da bi proslavila desetogodišnjicu obaranja rekorda, marka iz Mlada Boleslave je u potpunosti restaurirala automobil 2021.