Stižu nam hladniji dani, a s njima i veća mogućnost da se stakla zamagle. U nekim situacijama ovo može biti veoma opasno, pa su tu savjeti kako ih što brže odmagliti i generalno ublažiti ili spriječiti magljenje stakala.
NA KIOSCIMA ŠIROM BIH
SAVJETI
U nekim situacijama ovo može biti veoma opasno
Zamagljena stakla je potrebno što brže odmagliti. Ilustracija
Stižu nam hladniji dani, a s njima i veća mogućnost da se stakla zamagle. U nekim situacijama ovo može biti veoma opasno, pa su tu savjeti kako ih što brže odmagliti i generalno ublažiti ili spriječiti magljenje stakala.
Najefikasniji i najbrži način za odmagljivanje stakala je korištenje klima-uređaja. Ali kako klima-uređaj uopće pomaže u ovom slučaju? Tako što isušuje zrak, tj. izvlači vlagu iz njega. Još ako se zrak zagrije, efekt je znatno bolji.
Temperaturu i snagu puhanja podesite na maksimum, usmjerite zrak ka staklima i uključite klima-uređaj.
Kod mnogih automobila ova procedura je automatizirana i aktivira se pritiskom na dugme ili okretanjem komande za usmjeravanje zraka na odgovarajuću poziciju.
A šta s automobilima koji nemaju klimu? Kod njih temperaturu i snagu puhanja treba podesiti na maksimum i usmjeriti zrak prema staklima. Pomaže i da se spuste prozori za oko 1 cm, pošto se tako ubrzava strujanje zraka.
Međutim, nema univerzalnog rješenja, barem na duže staze, pošto u vozilu može postati pretoplo, otvaranje prozora kada pada kiša nije baš dobra ideja i slično. Stoga eksperimentirajte temperaturom, usmjeravanjem zraka i drugim stvarima u skladu s vremenskim prilikama i time koja stakla se najviše magle.
Možete da nađete razna sredstva protiv magljenja, koja se nanose na razne načine. Tu su razni sprejevi, ali i maramice za brisanje kojima se na staklo prilikom brisanja nanosi nešto protiv magljenja.
Neka od tih sredstava su više efikasna, neka manje, zavisi i od toga da li ih pravilno koristite, koliko dugo će njihovo dejstvo da traje i slično.
Postoje i brojna „narodna“ rešenja. Za mnoge je upitna efikasnost, ali ukoliko imate ovaj problem, lako možete da ih testirate.
Prvo treba dobro oprati stakla. Zatim ih premažete limunovim sokom, medicinskim alkoholom, rastvorom deterdženta za suđe (on na staklu ostavlja tanak sloj koji sprečava magljenje, ali ga treba dobro utrljati da ne ostanu fleke).
Tu je i pjena ili pasta za brijanje, ili običan sapun, koje, također, treba dobro utrljati zbog mogućih fleka.
Pokazalo se da je prljavo staklo u velikoj mjeri podložnije magljenju od čistog. Naravno, i kod prljavog stakla pomaže ako se staklo tretira sredstvima protiv magljenja.
Ali činjenica je da se čista stakla bez ikakvih nanesenih sredstava u odnosu na prljava u određenoj mjeri teže zamagljuju, a lakše brišu i odmagljuju.
Filter kroz koji zrak ulazi u kabinu možete da zovete kako želite, ali, ako je on veoma prljav, može u velikoj mjeri utjecati na pojavu kondenzacije na staklima.
Svaki izvor vlage u kabini potpomaže pojavu zamagljenih stakala. Tokom zime ili kada pada kiša, nije baš lako ispratiti ovaj savjet, ali pokušajte da izbacite svaki izvor vlage iz automobila.
Primjera radi, snijeg koji unesete na cipelama ili mokri podovi neće biti nešto što pomaže, naprotiv.
Ukoliko antifriz curi unutar kabine, on isparava i „lijepi“ se za stakla i time ih čini znatno podložnijim magljenju. „Masna“ stakla se lakše magle nego čista.
Zato potražite tragove curenja rashladne tečnosti, odnosno antifriza iz grijača kabine (tzv. malog hladnjaka), kao što su vlažne fleke na tepihu, slatkast miris (naročito kada radi grijanje) i ubrzano zamašćivanje stakala.