"LJUDI NE VOLE PROMJENE"

Zašto je korisnicima "šokantno" rebrendiranje Twittera u X

Mask je takođe rekao da će na kraju „sve ptičice" i brending Twittera otići u penziju

Dramatičan potez Ilona Maska. Anadolija

D. R.

5.8.2023

Mnogi korisnici koji su se ulogovali na Twitter 23. jula zatekli su crni "X" u uglu prozora pretraživača, na mjestu na kom su navikli da viđaju plavu ptičicu.

Ilon Mask (Elon Musk), tehnološki preduzetnik i glavni tehnološki direktor ove društvene mreže, iznenadio je skoro svakoga kad je najavio rebrendiranje Twittera, kog je kupio za „nabudžene" 44 milijarde dolara u oktobru 2022. godine.

Kompanija se sada zove X

Nakon što je saopćio da će se ova komunikaciona platforma promijeniti kako bi obuhvatila razne druge usluge - plaćanje, gejming, i mnogo toga još - Mask je takođe rekao da će na kraju „sve ptičice" i brending Twittera otići u penziju.

Samo jedan dan posle tog saopćenja, Twitterov znak je skinut sa zgrade sedišta kompanije u San Francisku (u međuvremenu je na vrh zgrade postavljen ogroman znak u obliku slova X).

Potez je izazvao podsmijeh, kritike i zbunjenost, čak i gnijev kod mnogih korisnika Twittera i stručnjaka za tehnološku industriju.

Novinar za tehnologiju Kejsi Njuton (Kasy Newton) je opisao Maskov pristup kao vlasnika Twittera „produženim činom kulturološkog vandalizma".

Dramatičan potez

- Mislim da je postojala prava naklonost prema Twitteru i brendu kod njegovih uticajnih korisnika - kaže Orlando Beza iz Kalifornije, glavni službenik za prihode u Flok Frajtu, i bivši direktor marketinga i brending lider u Buzz feed, Paramount, Adidasu i Nike-u.

"To je dramatičan i neočekivani preokret. Njihov identitet brenda se od toplog i srdačnog pretvorio u mračan i samo za ekskluzivne članove. I kao šlag na toru, sve se to desilo preko noći. Bukvalno".

Twitter nije jedini koji je promijenio ime i ikonografiju izuzetno prepoznatljivog - i čak značajnog - brenda.

Maskov potez podsjeća na nedavne pokušaje promene ruha, kao što je Facebook pretvorio u Meta, ili HBO-ovo u Max.

Ali, kažu marketinški stručnjaci, pojedine promjene brenda su uspješnije od drugih, a za to postoje razlozi.

"Ljudi ne vole promjene"

Kompanije se redovno rebrenduju - tako postižu inovacije i adaptaciju.

Glavni ciljevi za stavljanje novog ruha, kaže Megi Sos, direktorica strategija izlaska na tržište u njujorškoj agenciji za brending Red Antler, obično su da bi se unaprijedili prepoznatljivost i reputacija kompanije, i da bi se signalizirala promjena u njihovim prioritetima i investiranju.

A opet je promjena gotovo uvijek neprijatna za neke korisnike.

Sos kaže da se ljudi često osjećaju emocionalno investiranim u brendove, naročito u slučaju proizvoda koje koriste u svakodnevnim životima.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.