Ako ste u osnovnoj ili srednjoj školi bili jedan od onih učenika koji su se mučili sa razlomcima i kojima je trigonometrija zadavala noćne more, imamo dobre vesti za vas. Moguće je da u vama čuči skriveni genije.
Elzbet Štern, profesor Tehničkog univerziteta u Cirihu, objašnjava u svojoj najnovijoj studiji da je matematika osnovna ljudska sposobnost i da je "prirodan talenat" za ovu naučnu disciplinu samo mit.
- Priroda je ljude obdarila intuitivnim znanjem o brojevima i osjećajem za razmjeru, - piše Štern.
Naučnica navodi da su loše ocjene iz matematike pretežno posljedica lošeg podučavanja, što ne važi u slučaju različitih poremećaja poput diskalkulije.
Štern za ozbiljan nedostatak konceptualnog razumjevanjao krivljuje obrazovni sistem, jer čak i najinteligentniji učenici imaju problema sa primjenom naučenog kada riješavaju probleme koji se razlikuju od onih koje su učili na časovima.
Takođe navodi da djeca, koja su se sa matematikom susrela od malih nogu, postižu znatno bolje rezultate na inicijalnim školskim testovima.
S druge strane, djeca kojoj matematika nije objašnjavana u ranom djetinjstvu često u školi pretpostave da nemaju urođeni talenat za nju, pa gube samopouzdanje i padaju na prvoj prepreci. Vjerovanje da su loši u matematici u tom slučaju postaje samoispunjujuće proročanstvo.
Štern ipak tvrdi da je naporan rad mnogo važniji od urođene sposobnosti kada je matematika u pitanju. Rezultati petogodišnjeg istraživanja koje je obuhvatilo 3.530 učenika pokazalo je da nije toliko bitno koliko su oni pametni, već koliko su motivisani i na koji način uče matematiku.
Možda je isti slučaj i sa vama.