Ukrštanje željezničkog i cestovnog saobraćaja u Sarajevu predstavlja veliki problem, a nerijetko dolazi i do smrtnih ishoda na ovim lokacijama.
Nisu rijetki slučajevi da vozači u cestovnom saobraćaju ili pješaci ne uoče na vrijeme voz i tom prilikom dolazi do stravičnih nesreća.
Na prijelazu u Blažuju u posljednje vrijeme stradalo je nekoliko pješaka, u Donjoj Vogošći krajem prošle godine voz je usmrtio učenicu petog razreda Osnovne škole „Porodice ef. Ramić“ iz Semizovca, a sve ove nesreće trebale su biti alarm za nadležne da se više pozabave ovim problemom.
No, kada dođe do zatajenja sistema u urbanom dijelu Sarajeva i kada vozači i pješaci nemaju upozorenje da nailazi voz, i dalje samo puka sreća sprečava da dođe do velike tragedije.
Takvu situaciju zabilježio je reporter „Dnevnog avaza“ u Velešićima tokom vikenda. Dok voz prolazi, rampa je podignuta, čime se ugrožava sigurnost svih učesnika u saobraćaju.
Adnan Tatarević, sudski vještak i stručnjak u Institutu za saobraćaj i komunikacije Sarajevo, za „Avaz“ je kazao da u Kantonu Sarajevo postoji dosta takvih neosiguranih željezničko-cestovnih prijelaza i oni su svakodnevno potencijalna opasnost za brojne građane.
One su veliki problem kada se nalaze u urbanom dijelu grada. U ovom slučaju, očito je da je došlo do nekog tehničkog kvara ukoliko je prolazio voz, a rampa bila podignuta. U suštini, sistem je tu zakazao. Nisam siguran koliko se često tu vrši tehnički pregled tih uređaja, jer imamo puno neosiguranih prijelaza, a pitanje je kakvo je stanje i osiguranih prijelaza. U svakom slučaju, ti pregledi bi morali biti mnogo češći. Što se tiče tih prijelaza, „Željeznice Federacije BiH“ su odgovorne za njihovo funkcioniranje. To spada u njihov domen - kazao nam je Tatarević.
On je istakao i da je voz taj koji ima prednost, ali saobraćaj mora biti osiguran.
- Ako imamo problem da zakaže sistem, to je odgovornost „Željeznica FBiH“ i one bi trebale više povesti računa o tim ukrštanjima gdje imamo opasnost od naleta voza na pješake ili vozila. Kada dođe do toga, znamo da su teške posljedice. Imali smo više puta takve situacije u Blažuju. Voz s velikom i masom i brzinom u nemogućnosti se zaustaviti i pri naletu na vozilo ili pješake nerijetko dođe do smrtnog ishoda - rekao je Tatarević.
Ukazao je i na problem nesavjesnih vozača koji zaobilaze rampe i dovode sebe u veliku opasnost.
Dok traje saga o izgradnji Prve transverzale, kojom se uklanja ovako rizičan prijelaz u Velešićima i još rizičnije ponašanje ljudi iz „Željeznica FBiH“ koji ne spuštaju rampu, političari lažu narod kako je u toku izgradnja Sarajeva.
Ovakav poražavajući primjer pokazuje zamazivanje očiju od vlasti na brojnim pitanjima, a to da nema elementarnih stvari, sebi ne bi nijedna prijestonica dozvolila.
Ipak, rješavanje elementarnih problema nije popularno za fotografiranje, stoga ni nadležnih tu nema.