Učenici Druge gimnazije Sarajevo osvojili su sedam medalja na ovogodišnjim međunarodnim takmičenjima i to četiri iz matematike, dvije iz informatike i jednu iz filozofije, što, kako su pobjednici i njihovi mentori u razgovoru za Fenu kazali, predstavlja veliki uspjeh za školu, ali i za Bosnu i Hercegovinu uopće. Takmičenja su organizirana online zbog pandemije koronavirusa, ali to nije zaustavilo učenike da se marljivo pripremaju za, kako kažu, najizazovnija takmičenja na kojima su rješavali zadatke s kakvim se ranije nisu susretali.
Na Evropskoj matematičkoj olimpijadi za djevojke (EGMO) na kojoj su učestvovale 153 djevojke, učenice Druge gimnazije Sarajevo Naida Purišević i Esma Mašić osvojile su srebrenu i bronzanu medalju. Na ovogodišnjoj Internacionalnoj matematičkoj olimpijadi (IMO) učestvovalo je 500 takmičara iz 105 zemalja, a učenici Boris Stanković i Faik Tahirović osvojili su bronzane medalje.
Profesori Amar Bašić i Emir Kalajdžija koji su bili mentori/voditelji tima matematika za Fenu kažu da pripreme za olimpijadu traju godinama, a Druga gimnazija Sarajevo tri godine organizira Klub matematike za rad s nadarenim učenicima.
- Napravili smo dobar sistem. Razlikujemo se od ostalih jer njegujemo i podstičemo razmišljanje kod učenika. Zadovoljstvo je raditi s nadarenim učenicima. Koliko smo puta ostali zatečeni pred talentom djece, koliko su samo ta djeca pametna i kakav urođen talenat imaju - naglašavaju.
Prezadovoljni su, ističu, postignutim rezultatima iako smatraju da se u javnosti ne razumije koliki je to uspjeh te ocjenjuju da se u BiH on ne cijeni dovoljno kao i da je šteta što nema više sluha za mlade matematičare.
- Rad i ulaganje u novu uspješnu matematičku generaciju predstavlja daleko više od pitanja nacionalnog prestiža iako bi laskava titula matematičke nacije više od svega izmijenila imidž BiH. Država ni u kom slučaju ne smije da se zadovolji postignutim rezultatima, već da u njima vidi očigledan signal koga treba podržati i njegovati - poručili su.
Purišević i Mašić za Fenu kažu da su zadaci koje su rješevali bili srednje teški, ali zadaci na olimpijadama i trebaju biti teži u odnosu na prosječne matematičke zadatke. A da bi se postigao rezultat potreban je kontinuiran rad, no takmičari se posvećuju nečemu što vole tako da napori ne predstavljaju problem.
Osvajač bronzane medalje na IMO-u Boris Stanković kaže za Fenu da su zadaci bili veoma izazovni te da većina ljudi matematičke zadatke doživljava kao primjenjivanje formula i gomilu računanja, ali zadaci na olimpijadama nisu ni približno takvi. Osvajač bronzane medalje na IMO-u Faik Tahirović za Fenu kaže da su iskustva koja ima satkana od zadovoljstva i razočarenja. Kako vrijeme ide razočarenja blijede, dodaje, a zadovoljstvo ostaje. Borba za uspjeh je uvijek trnovit put koji vas uči upornosti i razvija samopoštovanje.