Putnici koji su u nedjelju na letu Beograd - Dizeldorf pretrpjeli strah i finansijski gubitak imaju pravo tužiti avio-kompaniju po više osnova.
Podsjetimo, avion je prije polijetanja sa aerodroma "Nikola Tesla" udario u svjetlosnu signalizaciju. Sat vremena je kružio nad gradom sa rupom na trupu. Nakon toga je sletio, bez da je iko bio povrijeđen.
Ogromno oštećenje
Poslije se pojavio snimak ogromnog oštećenja, a pojedini putnici su se opraštali, čak i pisali testamente.
- Svaki građanin koji pretrpi bilo kakav vid štete, materijalnu ili nematerijalnu, ima pravo da mu se ista nadoknadi. Ta nadoknada predstavlja način na koji će se nadomjestiti pretrpljena šteta, tako da osoba, u ovom slučaju putnik, može sebi da priušti neki drugi užitak i time umanji duševnu bol.
Zavisno od same situacije, procenjuje se visina naknade štete - rekao je advokat Nebojša Perović za "Nova.rs".
Kako on ističe, naknada štete je obavezna čak i ako je greška bila slučajna.
- U konkretnom slučaju vjerujem da postoji i osiguranje putnika, a naravno nadoknadu štete snosi onaj koji je i skrivio, odnosno odgovoran je za posljedicu koja je nastupila.
Može se ići i na sud
Nebitno je da li je namjerno ili nenamjerno, u svakom slučaju bitno je da je postojala štetna posljedica i da se ona može potkrepiti određenim činjenicama ili dokazima. Avio-kompanija može dobrovoljno i u dogovoru sa putnicima da nadoknadi štetu ili eventualno osiguravajuća kuća. Ukoliko putnici ne budu zadovoljni visinom finansijske nadoknade, onda se ide na sud i u redovnom parničnom postupku mogu ostvariti svoja prava - rekao je Perović.
Putnici, po svemu sudeći, imaju pravo na tri vrste odštete.
- Prva je naknada za kašnjenje leta duže od tri sata, za relaciju do 1.500 kilometara, a propisano je Zakonom i Uredbom EU, da svakom putniku po tom osnovu moraju da isplate po 250 eura.
Druga je materijalna odšteta koja podrazumijeva nadoknadu troškova putnika koji su napravljeni prije leta. Ako je neko recimo imao plaćen hotel ili rent a car, koji nije mogao da koristi tu noć ili dan, kada je došlo do kašnjenja.
Air Serbia mora da nadoknadi i taj iznos novca, za šta je naravno neophodan dokaz. Treći je nematerijalna odšteta, koja se odnosi na pretrpljeni strah. Pojedini putnici su čak pisali i testament u trenucima kada su bili uplašeni za svoj život. Situacija na letu je bila krajnje opasna i dramatična. Ljudi su vjerovali da im je život ugrožen, tako da imaju puno pravo na odštetu - poručio je Dejan Gavrilović iz Udruženja potrošača Efektiva za "Nova.rs".