Prvi autobus na vodik kojeg će građani imati priliku vidjeti u posebnim vožnjama na adventskim rutama po Zagrebu predstavljen je ispred tehničkog muzeja Nikola Tesle.
Cilj je Grada Zagreba obnavljanje voznoga parka i vozila Zagrebačkog električnog tramvaja (ZET-a) vozilima koja imaju nisku ili nultu emisiju ugljika, tako da se uvođenje 20-ak vozila za javni prijevoz na vodik planira 2024. godine, uz instalaciju dviju punionica na vodik. Cilj je dekarbonizacija užeg centra grada, po uzoru na praksu u europskim gradovima.
Frano Barbir, predsjednik Hrvatske udruge za vodik, naglasio je kako je vodik gorivo koje ne stvara nikakve stakleničke emisije.
- U automobilima i autobusima vodik koristimo tako da iz njega proizvodimo struju koja pogoni elektromotor, što je nešto slično električnim automobilima, osim što je električna energija pohranjena u vodiku, a ne u baterijama - rekao je Barbir.
Dodao je kako je ovaj projekt vozila na vodik u Europi još u pripremnoj fazi, te kako oko dvjesto ovakvih autobusa vozi i pojedinim europskim gradovima, piše AA.
Barbir ističe kako je vodik potrebno dobivati iz obnovljivih izvora energije te kako su vozila na vodik u razvojnom zaostatku za klasičnim električnim vozilima zbog nedostatka infrastrukture.
Dodao je kako se vodik ne bi uvodio zato što je jeftiniji od plina ili dizela, nego zbog toga to nema emisije štetnih plinova, ali i kako cijena vodika kao goriva ovisi o cijeni električne energije i uređaja elektrolizatora koji vodik proizvodi pomoću struje. Elektroliza vode je proces razgradnje kišnice, H2O, na kisik i na vodik.
Glavne prednosti autobusa na vodik su kratko vrijeme punjenja, širok domet vožnje, vožnja bez buke, vibracija i bez emisija stakleničkih plinova. Pri korištenju vodika u vozilu, jedini nusprodukt je voda.
Građani Zagreba će prvi autobus na vodik imati prilike vidjeti u posebnim vožnjama na adventskim rutama, a danas je autobus izložen ispred Tehničkog muzeja Nikola Tesla.
Osim autobusa, u dvorištu Tehničkog muzeja izložen je i Mirai - Toyotin prvi automobil na vodik u kojem će se građani moći provozati u društvu hrvatskog automobilista Juraja Šebalja.