U svijetu muzike, rijetko koji događaj nadilazi granice izvođenja i postaje istinska počast kulturnom naslijeđu, te duhu grada, kao što će se to desiti sutra, 13.jula u Sarajevu. Narodno pozorište susresti će dva velika srca koja kucaju za Sarajevo: Violeta Smailović – Huart, umjetnica čija muzička inspiracija duboko proizlazi iz Sarajeva, nastupat će kao solistica uz Zubina Mehtu, jednog od najvećih dirigenata današnjice.
U intervjuu za "Dnevni Avaz", Violeta otkriva detalje o samom koncertu, uključujući atmosferu koja vlada, očekivanja vezana za posjećenost kulturnih događaja u Sarajevu te duboke emocionalne aspekte povezane sa njenim životom i naslijeđem, te predstojećim nastupom pod dirigentskom palicom velikog maestra.
Grad bio pod opsadom
U Sarajevu, gradu koji je tada uveliko bio pod opsadom, tog perioda vladalo je kratkotrajno, varljivo primirje. Sarajevska filharmonija, prkoseći ratu tada je ugostila najvećeg dirigenta koji je ikada došao u Sarajevo - Zubina Mehtu. Porušena sarajevska Vijećnica je taj dan 20.6.1994. bila najtužnija, ali zahvaljujući njemu i najponosnija koncertna dvorana na svijetu. Izveden je čuveni Requiem Wolfganga Amadeusa Mozarta. Uz Sarajevsku filharmoniju i hor Opere Narodnog pozorišta u Sarajevu. Trideset godina kasnije, u sali Narodnog pozorišta, bit će izvedena djela Petra Iljiča Čajkovskog, Simfonija br. 5 i Koncert za violinu i orkestar u izvedbi Violete Smailović Huart.
- Kada su mi javili da ću biti solista sa Zubinom Mehtom, bila sam izuzetno sretna. Raditi s ljudima koji su bolji i veći od nas čini nas jednostavno boljima. Sama činjenica da ću moći navesti u svojoj biografiji da sam bila solista sa Zubinom Mehtom, naravno da me raduje - entuzijastično će Violeta, iako navodi da to nije njena osnovna motivacija, te da je za nju od najvećeg značaja sam susret sa tako velikim ljudima, a neopisivo je raduje saradnja i prilika da od njih uči.
Smailović ističe da je Mehta došao u Sarajevo 1994. godine u izuzetno dramatičnim okolnostima.
- Grad je bio pod opsadom, razrušen, a koncert je izveden u razrušenoj Vijećnici. Svi učesnici rizikovali su svoje živote. Danas, nakon trideset godina Mehta će nastupati u drugačijim okolnostima, uz to i program je drugačiji - sviramo Čajkovskog, ne Mozarta, ali jedina stvar koja je i dalje ista je da nam se Zubin Mehta vraća, a time opet dokazuje prijateljstvo i podršku ovom našem prekrasnom gradu - objasnila je Smailović za "Avaz".
Karte brzo rasprodate
Uvjerena je da će dvorane biti ispunjene obzirom da su karte prodate u rekordnom roku. Za sve zaineteresovane koji ne uspiju doći do ulaznica obezbijedit će se direktan prenos koncerta na Trgu Susan Sontag ispred Narodnog pozorišta putem dva LED ekrana.
- Karte su prodate enormnom brzinom, tako da očekujem odličnu posjetu. Inače, interesovanje, ne samo za ovako velike koncerte Sarajevske filharmonije, već i za one manje je zaista ogromno. Sale su uvijek pune, rekla je, te dodala da jedina stvar na koju bi apelovala, a time ohrabrila omladinu i roditelje djece svih uzrasta, jeste da dolaze na koncerte umjetničke muzike, te da provodeći tu svoje vrijeme, dvorane Narodnog pozorišta smatraju svojim domom.
Violeta smatra da je kulturna scena Sarajeva izuzetno bogata, naglašavajući kreativnost našeg naroda i kulturnih radnika koji uprkos ograničenim finansijskim sredstvima uspješno organizuju jako zanimljive kulturne događaje.
Da je neko ko ima poseban uticaj na Sarajevsku muzičku scenu, dokazala je svojim projektima, među kojima se ističe projekat "Muzika na žici", koji je započeo kao festival, a zahvaljujući kojem su u Sarajevo dolazili neki od najeminentnijih umjetnika i umjetnica današnjice.
Violetin otac Avdo Smailović je diplomirao, odnosno magistrirao u Ljubljani, te postao kompozitor koji je obilježio historiju muzike u BiH, čije ime sada nose škole, ulice, a njegovo lice je i na poštanskoj markici. Kao kćerka legendarnog kompozitora priznala kako joj je otac prije svega bio velika motivacija.
Naporni poslovi
- Sama životna priča moga oca bila je motivirajuća za nas, njegovu djecu, a predpostavljam i za brojne mlade naraštaje - rekla je ona.
Avdo Smailović, kao jako mali dječak, radio je mnoge naporne poslove, ali nikad nije odustao od svoje želje da jednog dana postane profesionalni muzičar, na putu do cilja ustrajnost mu je bila glavna vodilja.
- Moj otac je kao dijete sa samo 11 godina bio pastir, vodoinstalater, pa i rudar, radio je u željezari, a sve to vrijeme maštao je kako će jednog dana biti veliki muzičar. Mi, njegova djeca, talenat smo dobili od oca na poklon, to je prekrasna stvar koja u svakom slučaju pomaže u karijeri, no sam talenat nije dovoljan, ustrajnost je zaista neophodna, a tome nas je otac učio od malih nogu - prisjeća se uspješna violonistica, te dodaje kako je saznavajući o očevom životu naučila da nikad ne treba odustajati od svog cilja.
Violeta emotivno otkriva kako sa Sarajevom ima neraskidivu vezu.
- Smatram da prema Sarajevu imam odgovornost, a to je da znanje i ljubav prema muzici na neki način poklonim ovom gradu, od kojeg zapravo i potičem - istakla je Smailović, čija je predanost između ostalog rezultirala i odgojem nekoliko generacija violinista, a mnogi od njih danas čine članove Sarajevske filharmonije koja koncertom „Sad je drugačije“ završava 100. jubilarnu umjetničku sezonu.
Da je sada drugačije, velikani, kakvim ih čini, ne samo njihova profesija, nego i emocija koju daju za ovaj grad, prikazat će nam kroz umjetničku manifestaciju u 20:00 u Narodnom Pozorištu Sarajevo. Grad će još jednom potvrditi svoju jedinstveni duh i nezaobilaznu kulturu.