Google je prekršio australski zakon jer je zavarao korisnike o korištenju ličnih podataka koji se odnose na lokaciju prikupljajući ih putem Android mobilnih uređaja, potvrdio je sudac.
Odluka Saveznog suda djelomična je pobjeda australske Komisije za zaštitu tržišne konkurencije i potrošača, nacionalnog nadzornog tijela za poštenu trgovinu, koja je tužila Google za kršenja potrošačkog zakona od oktobra 2019. godine.
Sudac Thomas Thawley otkrio je da je Google korisnike Android mobilnih uređaja zavarao u vezi s ličnim podacima o lokaciji prikupljenim između januara 2017. i decembra 2018. godine.
- Ovo je važna pobjeda za potrošače, posebno za sve one koji se brinu o njihovoj privatnosti na mreži, jer odluka Suda šalje snažnu poruku Googleu i drugima da velike tehnološke kompanije ne smiju zavaravati svoje korisnike - kazao je predsjednik Komisije Rod Sims.
Google razmatra ulaganje žalbe punom sastavu Saveznog suda te su naveli da se ne slažu se s preostalim nalazima i trenutno preispituju njihove mogućnosti, uključujući i ulaganje žalbe na odluku.
Sudac kaže da su korisnici prilikom otvaranja novog računa upozoreni od Googlea da je postavka "Historija lokacija" bila jedina postavka koja je utjecala na to hoće li Google prikupljati, čuvati ili koristiti podatke.
No, druga postavka Google računa pod nazivom "Aktivnost na webu i u aplikacijama" također je omogućila Googleu da prikuplja, pohranjuje i koristi podatke o lokaciji što su podaci koji mogu identificirati identitet kada su uključeni.
Slično tome, između marta 2017. i novembra 2018. godine kada su korisnici kasnije pristupili postavci "Aktivnost na webu i u aplikacijama" na svom Android uređaju, bili su zavedeni jer ih Google nije obavijestio da je ta postavka relevantna za prikupljanje ličnih podataka o lokaciji.
Australijski institut za odgovornu tehnologiju, think tank sa sjedištem u Canberri, rekao je da slučaj "naglašava složenost odredbi i uvjeta za velike tehnološke kompanije".
- Stvarnost je da većina ljudi nema pojma o tome koliko njihovih podataka koristi Google i mrežne platforme - rekao je direktor Centra Peter Lewis.
Dodao je da čitanje većine uvjeta traje u prosjeku 74 minute i da je za to potrebno univerzitetsko obrazovanje, prema istraživanju instituta, te je naglasio da je potrebna sveobuhvatnija zaštita podataka potrošača.