TUNEL ROGFAST

Jedan od najvećih evropskih poduhvata vrijedan dvije milijarde eura

Norveška radi na jednom od najdubljih i najdužih podmorskih tunela na svijetu

Tunel će biti dugačak 26,7 kilometara. Youtube

M. Až.

12.4.2025

Norveška radi na jednom od najdubljih i najdužih podmorskih tunela na svijetu, projektu koji obećava bolju saobraćajnu povezanost i predstavlja vrhunac inženjerskih dostignuća u Evropi.

Tunel Rogfast, dugačak 26,7 kilometara, dosegnut će dubinu od 390 metara na svom najnižem dijelu. Planirano je da bude završen u ljeto 2033. godine, čime će vrijeme putovanja između Stavangera i Bergena biti kraće za 40 minuta. Tunel će biti dio evropske autoceste E39, koja prolazi duž zapadne obale Norveške.

Povezivanjem gradova poput Kristijansanda, Stavangera i Haugesunda, potreba za trajektima će nestati.

„Stavanger je četvrti, a Bergen drugi grad po veličini u Norveškoj, pa se nadamo da će ovo olakšati svakodnevna putovanja radnika“, rekao je Odvar Karmo, upravitelj projekta Rogfast pri Norveškoj upravi za javne ceste.

Jedinstvene karakteristike projekta

Posebnost ovog tunela je tačka spajanja na ostrvu Kvitsoy, najmanjoj opštini u Norveškoj, gdje će se nalaziti dvije kružne raskrsnice 260 metara ispod površine mora. Karmo je naglasio da su kružne raskrsnice u tunelima već građene, ali ne na ovakav način.

Ove raskrsnice omogućit će saobraćaj čak i ako jedna traka bude zatvorena.

- Ako dođe do problema i zatvorimo dio tunela, i dalje ćemo moći koristiti jednu cijev - objasnio je Karmo.

Struktura s dvije cijevi povećava sigurnost.

- Ako kamion plane ispred vas, a ne možete se okrenuti, možete pronaći izlazna vrata i preći u drugu cijev. Videonadzor nam omogućava da znamo vašu tačnu lokaciju, dođemo po vas i izvedemo na sigurno - istakao je Karmo.

Norveška vještina u gradnji tunela

Izgradnja tunela, koja se odvija u etapama, koštat će 25 milijardi norveških kruna (oko četiri milijarde KM). Radovi su počeli 2018. godine, a pola tunela je već izgrađeno.

- U Norveškoj tunele gradimo relativno jeftino u poređenju s mostovima. Imamo 40 podmorskih tunela i veliko iskustvo, pa je često jednostavnije i jeftinije izgraditi tunel nego most - tvrdi Karmo.

Prema procjenama, do 2053. godine tunelom će dnevno prolaziti 13.000 vozila, prenosi Euronews.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.