PROJEKTI

Iz JP "Autoceste FBiH" za "Avaz": U ovoj godini u prometu novih 26 kilometara!

Tenderi za najkompleksnije dionice kao što su tunel Prenj i Mostar sjever – Mostar jug u završnoj su fazi

S dionice Vranduk – Ponirak. Autoceste FBiH

Meliha Smajkic

prije 4 sata 54 minute

Iz JP „Autoceste FBiH“ kažu da je proteklom periodu značajno intenzivirana izgradnja autoceste na Koridoru 5C u Federaciji BiH te da su osigurali kontinuitet u realizaciji velikih infrastrukturnih projekata. Uz nastavak realizacije započetih projekata koji su u različitim fazama izgradnje, posebna pažnja je, iznose, posvećena i pokretanju novih projekata i važnih investicija.

- Trenutno na Koridoru 5C imamo sedam gradilišta na kojima se izvode radovi u ukupnoj dužini od 55 kilometara, a koji uključuju dionice: Putnikovo Brdo – Medakovo, Medakovo - Ozimice, Poprikuše – Nemila, Nemila – Vranduk, Vranduk – Ponirak, Ponirak – Vraca, te tunel Kvanj – Buna – navode za „Dnevni avaz“ iz JP „Autoceste FBiH“.

Građevinski radovi

Podsjećaju da je za ovu posljednju dionicu južno do Mostara ugovor potpisan u oktobru prošle godine.

- Trenutno izvođač provodi šestomjesečnu fazu projektovanja, nakon čega će početi sa građevinskim radovima. Dionica je duga 5,10 kilometara, a najznačajniji radovi će uključivati probijanje tunela Kvanj dugog 2720 metara. Izvođač radova je konzorcij „China Road and Bridge Corporation“, „Azvirt LLC“ i „Hering“ d.d. Široki Brijeg. Rok za završetak je 30 mjeseci – kažu iz ove kompanije.

U ovoj godini planiran je početak gradnje nekoliko važnih dionica, a pripremni radovi i procedure odabira izvođača su u završnoj fazi.

Među ključnim projektima, južno od Mostara, na dionici Mostar jug – tunel Kvanj, sve je spremno za početak izgradnje.

- Dužina ove dionice iznosi 9,2 kilometra, a JP „Autoceste FBiH“ nedavno je dobio saglasnost Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) za evaluacijski izvještaji. Očekuje se da će uskoro biti potpisan ugovor za izgradnju ove dionice, nakon što se završe svi proceduralni koraci. Tenderi za najkompleksnije dionice kao što su tunel Prenj i Mostar sjever – Mostar jug u završnoj su fazi, a definirani rokovi za odabir izvođača i dodjelu ugovora su prvi i drugi kvartal ove godine – naglašavaju iz „Autocesta FBiH“.

U ovoj godini će, dodaju, biti otvoreno gradilište i za posljednju dionicu na sjeveru, Ozimice – Poprikuše.

Najvažniji projekt

- Ova dionica je duga 12,8 kilometara. Tenderske procedure za izvođača i nadzor su pri kraju, a potpisivanje ugovora predviđeno je za mart 2025. godine. Također, u ovoj godini završavamo i puštamo u promet blizu 26 novih kilometara. Konkretno, na sjeveru završavamo i puštamo u promet Putnikovo Brdo – Medakovo u dužini od 8,5 kilometara kod Tešnja i dio autoceste od Stare stanice do Golubinje u dužini od 10 kilometara kod Zenice, a na jugu Buna – Počitelj koja je duga 7,2 kilometara. Najznačajniji projekat koji se završava je tunel Golubinja, koji se nalazi se između Zenice i Žepča i dug je 3,6 kilometara – iznose iz „Autocesta FBiH“.

Plan je, kažu, da do kraja 2026. bude završena autocesta od Sarajeva, odnosno Bradine do krajnje tačke na Savi. Na tom dijelu u izgradnji je 50 kilometara autoceste i za sada su svi rokovi usklađeni za kompletiranje i ovog prometnog pravca.

Brze ceste

U različitim fazama pripreme za početak gradnje su četiri ključne brze ceste: Bihać – Cazin – Velika Kladuša – granica RH, Mostar – Široki Brijeg – Grude – granica RH, Prača – Goražde i Lašva – Travnik – Jajce. Također, prioritetni cestovni projekti su i Jadransko-jonska autocesta u dijelu Federacije BiH i autocesta Orašje – Tuzla, koji su izvan Koridora 5C.

Trenutno su u fazi izgradnje dvije brze ceste Prača – Goražde (tunel Hranjen) i Lot 5, Lašva – Nević Polje na brzoj cesti Lašva – Travnik – Jajce. Na ovoj posljednjoj radovi su ušli u završnu fazu.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.