NEGATIVAN TREND

Profesor Nenad Brkić o uvozu vode vrijednom 300 miliona KM: BiH ima vodu, ali ne i brendove

Ekonomskog patriotizma imamo i nemamo, navodi profesor Brkić

Brkić: Brendovi moraju biti u medijima. Pixabay

Alen Bajramovic

prije 7 sati 19 minuta

U državama čiji građani su svjesni da je podrška domaćoj ekonomiji uvjet rastu zaposlenosti, boljem životnom standardu, kvalitetnijoj infrastrukturi, obrazovanju i zdravstvu, slični podaci bili bi povod za široke rasprave, analize i akcije. U BiH, zemlji koja po glavi stanovnika vjerovatno ima najviše patriota, vodu iz uvoza u 2024. godini platili smo blizu 300 miliona maraka?!

U pitanju je trend koji traje decenijama i koji se, uprkos svim apelima i preporukama, mijenja, ali nagore. Prema podacima koje smo dobili iz Uprave za indirektno oporezivanje BiH, za uvoz više od 242,6 tona vode izdvojili smo ravno 298.919.544 KM. Vode bez šećera i aroma, uključujući prirodne ili vještačke mineralne i gazirane vode, platili smo 38.903.540, a one sa šećerom i drugim sredstvima za zaslađivanje ili aromatizaciju, te ostala bezalkoholna pića osim sokova od voća i povrća, čak 260.016.004 KM.

Rad na razvoju brendova

- Vjerovatno bi ekonomisti to drugačije komentirali, ali što se mene tiče, mi ne uvozimo vodu, već brendove. Mi imamo vode, ali je problem što moramo više poraditi na razvoju i poznatosti naših brendova – kaže ekspert u oblasti strateškog marketinga i komunikacija, profesor Ekonomskog fakulteta Univerziteta u Sarajevu Nenad Brkić.

Iako domaće vode osvajaju i svjetske nagrade za kvalitet, voda iz Tešnja bila je i na zvaničnom meniju Bijele kuće, ali u pitanju su uzleti kratkog daha, nakon kojih ih više ne vidimo u medijima. Profesor Brkić ukazuje upravo na nedostatak kontinuiteta u komunikaciji s tržištem.

Padanje u zaborav

- Morate biti prisutni i u medijima. Bez medija se ne može napraviti brend. Ljudi vas zaborave, dolaze drugi koji zauzimaju mjesto u mislima kupaca i tako to funkcionira. Moj prijedlog je da imaju kontinuitet u komuniciranju s kupcima. Ekonomskog patriotizma imamo i nemamo, ponekad kompanije previše očekuju od nas, jer ljubav je dvosmjeran proces. 

Mi razumijemo razloge zašto trebamo kupovati domaće, ali proizvođači moraju pokazati svoju ljubav prema nama. Kako se ljubav pokazuje u biznisu? Pored ostalog i da komuniciraju s nama, jer mi kulturološki volimo da komuniciramo. Ljubav na biznis način je uvijek kvalitetan proizvod, kvalitetna komunikacija, razumne cijene – ističe prof. dr. Nenad Brkić, te podsjeća na mogućnost udruživanja proizvođača u zajedničkim kampanjama na promociji svojih proizvoda.  

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.