VAŽAN PROJEKT

Radovi na Koridoru 5C vrijedni 2,4 milijarde KM: Izgradnja tunela Prenj na proljeće

Deveti najduži cestovni tunel u Evropi. Početkom 2025. godine u funkciju bi trebalo da bude stavljena dionica Buna - Počitelj, koja je već završena

Tunel Prenj bit će dug 10,9 kilometara. Avaz

Alen Bajramovic

prije 6 dana

Uprkos vremenskim nepogodama i drugim izazovima koje je donijela, godinu koju ispraćamo u "Autocestama FBiH“ ocjenjuju kao uspješnu. 

Potkrepljuju to podatkom da je vrijednost projekata na Koridoru 5C, koji su trenutno u fazi realizacije, 2,4 milijarde KM. Aktivna su i gradilišta na brzim cestama u FBiH s projektima vrijednosti 306 miliona maraka.

Putna mreža

- Izgradnja autocesta u svakoj državi predstavlja visoko značajne i važne projekte, kako za lokalne zajednice kroz koje putna mreža prolazi, tako i za cjelokupnu državu i društvo. Koridor 5C je naš ključni strateški interes, a da je to tako, govori iznos od 2,4 milijarde KM, kolika je vrijednost naših projekata koji su trenutno u fazi realizacije. 

Treba istaknuti plan za tunel Prenj čija izgradnja treba početi u proljeće 2025. godine. Tunel Prenj, dug 10,9 kilometara, bit će deveti najduži cestovni tunel u Evropi. Jednako izazovna bit će i dionica Mostar sjever - Mostar jug, koja je također geografski zahtjevna – navode iz "Autocesta FBiH“.

Najvažnijim događajem u ovoj godini smatraju otvaranje poddionice Počitelj – Zvirovići i impozantnog mosta Hercegovina, koji je jug Hercegovine povezao s evropskom mrežom autocesta.

- Za Hercegovinu, pripremni radovi na tunelu Kvanj već su počeli, dok se očekuje potpisivanje ugovora za poddionicu od Mostara do Bune. Također, početkom 2025. godine u funkciju bi trebala biti stavljena dionica Buna - Počitelj, koja je već završena. FBiH danas je jedno veliko gradilište, a mi nastavljamo raditi na svim frontovima – kažu u "Autocestama FBiH“.

Aktivna gradilišta

Radovi se nastavljaju i u 2025. godini, a privode se kraju i pripreme za početak gradnje važnih dijelova Koridora 5C. Trenutno su aktivna gradilišta na 50 kilometara dionice u sjevernom dijelu Koridora, pa bi dio autoceste od Sarajeva, odnosno Bradine, do krajnje tačke na Savi trebalo da bude potpuno završen do kraja 2026. godine. Na jugu, u proljeće naredne godine bit će ugovorena gradnja tunela Prenj i dionice Mostar sjever - Mostar jug, s krajnjim rokom za završetak cijelog Koridora 5C u 2030. godini.

- Imamo zatvorenu finansijsku konstrukciju za sve dionice koje su u izgradnji i za one za koje uskoro planiramo otvoriti nova gradilišta. Pred nama je snažan investicijski ciklus u sljedećih nekoliko godina, koji u potpunosti mijenja prometnu vizuru naše zemlje – kazali su za "Avaz“ iz "Autocesta FBiH“.

Poseban značaj

"Autoceste FBiH“ nastavljaju raditi na proširenju prometne mreže, što uključuje, ne samo Koridor 5C već i brze ceste koje imaju poseban značaj za lokalno stanovništvo, s naglaskom na projekte Tuzlanske regije i Lašva – Nević polje, te Mostar - Široki Brijeg - Grude – Hrvatska.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.