Dan trgovačkih sniženja, Crni petak ili Black Friday, ove godine je podbacio. Tako su u uporedbi s prethodnom godinom, kada je ostvarena rekordna potrošnja na taj dan, ove godine građani, prema podacima Porezne uprave FBiH, potrošili ukupno 275 miliona KM.
Premda je riječ o značajnom iznosu, to je za 20 posto manje u odnosu na prošlogodišnji rekord, kada je u jednom danu potrošeno čak 346 miliona KM.
Dok su, s jedne strane, građani shvatili da se Crni petak kod nas ne može mjeriti s onim u zemljama Evrope, ali i SAD, gdje sniženja na taj dan idu i više od 70 posto, dotle stoji i činjenica da je naša kupovna moć sve slabija.
Ekonomski stručnjak, prof. Nikola Papac naglašava kako je to teško jednodimenzionalno promatrati.
- Ta priča o Crnom petku je, zapravo, samo jedna marketinška priča, gdje se, generealno, kroz neke popuste pokušava u jednom uskom broju dana, petak i eventualno vikend na određeni način stvoriti efekt dodatne trgovine. Više je faktora utjecalo na pad prodaje. Prije svega, opća razina cijena je porasla, ljudi kalkuliraju, štede, jednostavno, pokušavaju dohodak iskoristiti na što je moguće efikasniji način, tako da ne mogu priuštiti da troše na taj Crni petak više nego što bi i mogli. Druga stvar, trgovci nisu išli s tim popustima ni na način da to ima psihološki efekt, budući da su to mahom bili popusti od 10, 15 ili maksimalno 30 posto - objašnjava prof. Papac.