U petak ujutro bh. gradovi osvanuli su oblijepljeni izbornim plakatima s kojih se smiješe glave manje i više poznatih političkih protagonista koji ih pozdravljaju stranačkim bojama i obećanjima izraženim kroz izborne slogane.
IZBORNA KAMPANJA
Da su u DF-u imali malo više iskrenosti, na izbore bi izašli sa sloganom „Za SDA“ ili barem „Sa SDA“
Izborni slogani: Nikad neinventivnije. Avaz
U petak ujutro bh. gradovi osvanuli su oblijepljeni izbornim plakatima s kojih se smiješe glave manje i više poznatih političkih protagonista koji ih pozdravljaju stranačkim bojama i obećanjima izraženim kroz izborne slogane.
Analizom potonjih možemo zaključiti da odavno neinventivniju kampanju i ispraznije fraze nismo gledali. Krenimo od „prve stranke u Bošnjaka“ SDA. Kada je u pitanju njihov kandidat za Predsjedništvo, s crnih plakata bez stranačkih obilježja, u pozi svog oca Alije, zabrinuto nas gleda lice njegovog sina Bakira, koje nam kratko poručuje „Izetbegović za predsjednika“. Iz ove stranke očigledno su sve ključne nade upregnuli u Izetbegovića i njegovu kampanju za Predsjedništvo. Iz SDA nam za sada obraćaju samo sa sloganom "Sigurno", iako ne znamo šta tačno misle pod tim: sigurno završavanje diplome na privatnom fakultetu kod Prcića, sigurno uhljebljenje, sigurnu koaliciju s HDZ-om ili ne misle valjda, ne daj Bože, da je trenutno stanje u državi s njima na vlasti sigurno.
S druge strane, njihov koalicioni partner DF na izbore je odlučio istupiti sa sloganom „Za građansku BiH“. Vrlo neinventivno, uzimajući u obzir da na platformi borbe za „građansku državu“ Komšić ionako jaše već dvije decenije te da je sličan slogan na prošlim izborima imao i njihov mali partner iz GS-a, koji je u međuvremenu misteriozno nestao. Također, s obzirom na politiku ove stranke, mnogo iskreniji slogan DF-a za izbore bi bio „Za SDA“ ili ono barem „Sa SDA“.
SBB na ove izbore izlazi sa sloganom „Jaka, uspješna, pametna BiH“, što precizno oslikava ključne političke ideje ove stranke, okrenute ka investicijama i ekonomskom razvoju zemlje.
NiP, s druge strane, također u svoj slogan „I zemlja i ljudi – država“ precizno sažima svoju konzervativnu političku agendu, no stranka je već počela trpjeti kritike zbog plakata kojima su započeli izbornu kampanju, a koji neodoljivo podsjećaju na jednu naslovnicu magazina „Time“.
SDP na izbore izlazi s porukom „Da svane dan“, što se može shvatiti kao snažna najava istinskih promjena u BiH i okretanje novog lista u ovoj zemlji.
Naša stranka na sličnom je fonu kao i na prošlim izborima, na kojima je imala slogan „Zajedno i tačka“, pa ove godine na izbore izlazi s lijepim, ali ne toliko upečatljivim sloganom „Moja, tvoja, naša zemlja“.
Kada je riječ o RS, čini se da je tu situacija čak i gora nego u FBiH. Nagradu za najgori slogan zaslužio bi, vjerovatno, PDP, koji na izbore izlazi s porukom koja više liči na poklič za rat nego na borbu opozicione stranke protiv nedjela vladajuće garniture - „Republika Srpska mora da se brani“.
Ostaje nejasno od koga ili čega misle da se brane, tj. ko to RS planira da napadne. Puno bolji nije ni DNS, čiji je slogan „Učinimo Srpsku dostojnom svih svojih građana“ – predugo, predosadno i klišeizirano, a kad tome dodamo i poruku „treći put“, što je zapravo u svijetu konkretni ideološki pravac mješavine liberalizma i socijaldemokratije u koju bi se DNS teško uklopio, užas je potpun.
Ni u SDS-u, također, nisu bili previše kreativni, pa građanima jednostavno poručuju „Živjećeš bolje“, dok SNSD nastavlja više izbornu tradiciju da im slogan mora sadržavati riječ “Srpska”, pa ovaj put izražavaju ljubav „Jer volimo Srpsku“.
ISTRAGA U GORAŽDU
AMERIČKI AMBASADOR
NIJE ESTRADNA LIČNOST