PRESS VLADE FBIH

Voloder: Sredstva za tunel Hranjen nisu potrošena

Bit će angažirani austrijski eksperti koji će "Autocestama F BiH" pomoći podvući crtu

Voloder: Nikako informacija do medija. Avaz

Piše: M.Sm.

16.9.2021

Na današnjoj sjednici Federalne vlade održane u Mostaru usvojena je i informacija JP „Autoceste F BiH“ koja se odnosi na implementaciju projekta izgradnja brze ceste Prača - Goražde, dionica tunel Hranjen, a koja je zatražena zaključkom od 19.avgusta.

U vezi ove informacije na pres-konferenciji nakon sjednice Vlade F BiH novinarima se obratio

Elmedin Voloder, v.d. direktora „Autoceste F BiH“ kazavši kako tunel Hranjen nije ugovoren u kompletnom iznosu sa tada predviđenim budžetom od oko 250 miliona KM, što je, kako je naveo, informacija koja nikako da dođe do medija.



Slabiji intenzitet radova

-Zato što se znalo da je skup projekat, Vlada je tada odlučila da se uradi dio projekta, a koji je podrazumijevao to da se probije cijev i da se uradi primarna podgrada, a nastavak aktivnosti na ostalim dijelovima koji se tiču kolovozne konstrukcije, asfalta, izolacije, rasvjete, nadzora i svega ostalog je zamišljen u sljedećim fazama.

Prilikom izgradnje u želji da se što prije realizuje projekat, po preporuci „Autocesta F BiH“, Vlada se odlučila za primjenu tzv. modela ugovoranja putem žutog FIDIC-a, što podrazumijeva da ne postoji projekat niti istražni radovi na osnovu čega se izvode radovi. To je bilo dosta otežavajuće za realizaciju ugovora, s obzirom na to da ne postoji iskustvo inžinjera na ovim prostorima i došlo se do toga da imamo informaciju kako se izgradilo 37 posto dužine tunela, a da su potrošena sredstva- rekao je Voloder.

Ustvrdio je da sredstva nisu potrošena te da se radovi, iako slabijim intenzitetom, izvode.


Međunarodno iskustvo

-Činjenica je da su geološki uslovi složeniji nego je to bilo zamišljeno i došlo se do toga da su dosadašnji radovi bili skuplji. Uglavnom, za nastavak radova bit će predloženo Vladi da se po zakonu o javnim nabavkama obezbijedi onoliko koliko se može, a to je 20 posto na ugovorenu vrijednost. Otprilike od sadašnjih dva kilometra koliko je probijeno još će biti probijeno 1,5 kilometara sa primarnom podgradom. Naravno da će za ostatak ukupnog projekta trebati i vremena i novca- dodao je on.

Također, Voloder je naveo kako će zbog činjenice da obračun do sada izvedenih radova nije usaglašen sa investitorom, izvođačem i nadzorom angažirati austrijske eksperte s međunarodnim iskustvom.

-Oni će nam pomoći u realizaciji ovog projekta da paralelno sa izvođenjem radova podvučemo crtu i da znamo koliko smo dužni- kazao je on.


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.