VOJKOTKINJA OD SASEKSA

Megan Markl na udaru kritika: Radnice prave njene luksuzne torbe i od svega zarađuju 20 centi

Iako su žene koje prave torbe u Ruandi ponosne na svoj zanat i zahvalne su na ovom poslu traže veća primanja

Megan Markl i princ Hari. Platforma X

E. Ć.

15.12.2024

"Etički standardi" kompanije su izuzetno važni, rekla je vojkotkinja od Saseksa Megan Markl (Meghan Markle) kada je ovog ljeta saopćila da ulaže u luksuzni brend torbi koji je popularan među holivudskim "A-listerima".

Međutim, Daily Mail je objavio kako njegovo istraživanje pokazuje šokantne razmjere eksploatacije radne snage u brendu "American Riviera Orchard".

Iako se dizajnerske torbe ovog brenda prodaju po cijeni višoj od 700 funti, žene koje ih prave u udaljenim, ruralnim oblastima Ruande zarađuju samo 10 penija po satu, što je čak niže od granice "ekstremnog siromaštva" prjema Svetskoj banci.

Meganin javni nastup "nevjerovatne" kompanije bio je ključan za povećanje prodaje, naročito kada je prošle godine viđena sa jednom od torbi tokom večere sa princom Harijem. 

Osnivači brenda kažu da je to dovele do najprofitabilnijeg trenutka u historiji njihove kompanije.

Iako su žene koje prave torbe u Ruandi ponosne na svoj zanat i zahvalne su na ovom poslu, mnoge od njih traže da se njihove plate povećaju, budući da su njihove zarade minimalne u poređenju s cijenama torbi koje se prodaju na zapadnom tržištu.

Kompanija je ranije tvrdila da plaća svoje radnice "500-700 posto veće plate od nacionalnog proseka u Ruandi", ali su ovu tvrdnju uklonili sa sajta nakon što je istraživanje razotkrilo nesklad između cijene torbi i plata radnica. 

Žene koje rade za Cestu u Ruandi žive u skromnim uslovima, često u malim kućama sa krovovima od limenke, gdje koriste novac koji zarade za dodatni prihod, obradom zemlje i radom sa svojim partnerima. Usljed teških uslova, mnoge žene se nadaju da će im zarade biti uvećane ukoliko se poslovanje brenda nastavi širiti.

Tako su se Megan Markl i njen brend suočili s kritikama, naročito zbog načina na koji koristi slike radnica u reklamama, dok same radnice nisu čak ni bile upoznate sa njenim imenom i ulogom u kompaniji. 

Kritičari smatraju da je iskorištavanje ovih žena za promociju luksuznih proizvoda "neetično" i blizu "poverljive exploatacije", prenosi Daily Mail.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.