UMJETNIČKI KUTAK

Harun Ćehović o svom glumačkom putovanju za "Avaz": Prepao sam se saradnje s čuvenim Dinom Devlinom

Pohađao prestižnu školu glume u Londonu, gdje je išao i slavni Entoni Hopkins

S izvedbe predstave „Majka Hrabrost i njena djeca“. Royal Academy of Dramatic Arts

jučer

Glumac Harun Ćehović ima 26 godina, a već je postigao velike uspjehe u svojoj karijeri. Njegovo putovanje započelo je na Akademiji scenskih umjetnosti u Sarajevu, u klasi profesora i svima dobro poznatog glumca Admira Glamočaka, gdje je diplomirao kao najbolji student odsjeka. Kada je došlo vrijeme da odluči gdje će nastaviti profesionalno usavršavanje, uslijedio je novi uspjeh – stipendija za Royal Academy of Dramatic Arts (RADA), prestižnu školu glume stacioniranu u Londonu. Bio je jedan od 18 najboljih iz cijelog svijeta.

Najteža odluka

Ovu prestižnu akademiju pohađali su slavni glumci poput Alana Rikmena (Rickman), Entonija Hopkinsa (Anthony), Toma Hidlstona (Hiddleston), a Harun je bio najmlađi student na programu i magistrirao kao jedan od najboljih studenata s najvišom prosječnom ocjenom. Tako je postao prvi Bosanac i Hercegovac koji je upisao i završio master studije na ovoj glumačkoj školi.

Kako su izgledali Vaši počeci?

- Bilo je stresno i čovjek uvijek razmišlja da li čini pravu stvar i donosi dobru odluku. Po završetku Akademije scenskih umjetnosti u Sarajevu, imao sam nekoliko ponuda na stolu da nastavim master glume vani. Razmišljao sam mnogo o tome da li je pravi trenutak za otići odmah nakon završetka akademije. Imao sam 2-3 projekta u Sarajevu koje sam radio još kao student i nekako najteže je bilo prevaliti tu ideju da ću ipak otići vani. Prvi mjesec je bilo poprilično zeznuto jer je sve nekako novo i drugačije. Morate se uklopiti u neki novi sistem rada, funkcioniranja i studiranja, ali bih rekao da je od svega toga najteže bilo zapravo donijeti odluku, iako sam ja poslao prijave i radio audicije za sve te akademije, nisam očekivao da ću, zapravo, doći u poziciju da idem, sve mi je izgledalo daleko.

Šta smatrate da je potrebno da biste došli do, recimo, Holivuda? Koliko sreća igra ulogu?

- Sreća je ogroman faktor, to je nepobitno. Gluma nije profesija gdje se aplicira na posao i ljudi ti gledaju diplomu. Naravno, škola i glumačka edukacija pomažu u kasting procesima, ali mislim da je ključno ono što se nauči na tim ustanovama. Ono što sam ja naučio na Akademiji scenskih umjetnosti i na RADA akademiji, koristilo mi je u svakom kastingu. Holivud je neka druga priča i skroz neki drugi univerzum koji funkcionira na svoju ruku. Potrebna je sreća, potrebno je da si okružen u profesionalnom smislu kvalitetnim ljudima koji ti mogu dati opciju da radiš kasting za neke takve projekte. To je zapravo neki kompleks sreće, dobrog tajminga i da je to trenutak kad si i ti u neku ruku dobro raspoložen i možeš lako upotrijebiti ono što si dosad naučio u svojoj glumačkoj karijeri i glumačkoj edukaciji. Tek nakon kastinga nastupa momenat gdje imaš priliku da pokažeš svoje umijeće, ali i do tog samog momenta kastinga je izuzetno mnogo posla, lobiranja i sreće.

Ćehović: Kao nacija imamo mnogo priča za ispričati. Facebook

Sarađivali ste s poznatim rediteljem Dinom Devlinom (Dean), možete li ispričati kako je izgledala ta saradnja?

- Iskreno, ja sam se malo prepao jer je to bilo prvi put da sam radio s nekim takvim, koji ima takav CV iza sebe, kako se ponašati na setu, kako mu prići jer nikad u svom životu ne želim da ispadnem kao neko ko je previše zahtjevan, jer znam da mi je u tom momentu dato povjerenje da uradim taj neki glumački posao i da riješim neko malo pitanje tog projekta. Međutim, on je jako opuštena i pristupačna osoba. Mnogo mu je stalo do projekta i mnogo mu je stalo do svake osobe na projektu, tako da ima neki profesionalno-ljudski pristup koji je veoma produktivan i mislim da, prema pričama ljudi koji dugo rade s njim, ima tu neku moć da okupi divnu ekipu, ne samo glumačku nego i ljudi iza kamere koji zaista rade jedan izvrstan timski rad u super okolnostima. Ne stvara previše pritiska u smislu da nešto mora biti završeno, nego daje slobodu, da dišete i budete prisutni u sceni i mislim da je to jedno jako veliko bogatstvo, barem što se tiče glumačkog dijela projekta.

Prvi iz BiH magistrirao na prestižnoj RADA akademiji. Ustupljena fotografija

Na takvim setovima on vodi računa o nekih hiljadu procesa u svojoj glavi, nema mjesta za pitanja radi pitanja, ali itekako ima mjesta za neka konkretna, konstruktivna pitanja koja vas vode ka nekom rješenju i stvarno je bio užitak raditi i s njim i sa svim ljudima na tom setu i jako je brzo prošlo, iako smo dugo snimali. Na kraju vam bude žao kada se završi neki projekt jer se zbližite s ljudima i, figurativno rečeno, postanete mala porodica.

Glumačka razmjena

Možete li nam malo ispričati o svojoj ulozi u „The Librarians“?

- Bez da puno otkrijem, radi se o jednom momku koji je u punk bendu i na koji glavni junaci nalete prillikom jedne od svojih avantura i veoma brzo se zbliže s bendom koji u neku ruku postanu njihovi vodiči kroz te misterije koje rješavaju s interesantnim plot tvistom na kraju.

Biste li izdvojili još neku saradnju u karijeri koja Vam je donijela korist u smislu da ste mnogo naučili iz nje ili da vam je jednostavno godilo raditi s nekim?

- Naravno, prvo Admira Glamočaka koji je bio moj profesor na Akademiji s kojim sam imao priliku raditi predstavu, jedna nesebična osoba koja je učinila u jednu ruku veliki posao za moje glumačko sazrijevanje. Spomenuo bih svakako i reditelja Timura Makarevića s kojim sam radio seriju „Komar“, koja bi trebala izaći iduće godine u BiH, i to je bilo svakako unikatno iskustvo. Također, i od glumaca se mnogo uči na setovima. Adnan Hasković koji je veoma poznat s jednim impozantnim CV-om, naučio me zaista mnogo čemu, zatim, Bojan Navojec i drugi. Nekako, ta glumačka razmjena je veoma interesantna pogotovo za mladog glumca kada dobije priliku raditi sa mnogo iskusnijim kolegama.

Šta mislite o trenutnom stanju bh. kinematografije, koliko se, zapravo, posljednjih godina razvila i postala poznatija u inozemstvu?

- Mnogo vremena provodim u Londonu, Italiji, a kada ljudima kažem odakle sam, pamte i povezuju BiH po mnogo tome dobrome, međutim, svakako među prvim stvarima tu se priča i o nekim veoma značajnim bh. filmovima i serijama, koji su itekako ostavili utjecaj, ne samo na regionalnu kinematografiju već i na internacionalnu. Tako da mislim da mi imamo definitvno mnogo priča za ispričati kao nacija, mnogo ljudi koji te priče mogu ispričati kroz filmske i tv projekte. Ja se trudim biti aktivan i biti u toku sa svim što se dešava, međutim, kao i sve u našoj državi, to je jedna veoma kompleksna tema. Ne samo mi glumci, svi bismo trebali malo više raditi o pitanju naše kinematografije i stvarati više projekata. Mislim da je bio jedan taj period prije nekoliko godina koji je bio veoma obećavajući kada se počelo malo više snimati i više serija se počelo raditi, ali nekako sam dojma da tome svemu nije dato dovoljno vremena da se razvije i urodi plodom.

Novi projekti

- Predstava koju smo režirao i pisao sada ima svoju američku turneju u januaru, igra u Njujorku. Osim toga, imam neki plan za kreiranje nove predstave iduće godine, ali, što bi se reklo, o tom potom – rekao je Ćehović.

Studij u inozemstvu

- Ne mislim da sam pogriješio što sam otišao na studij van granica, jer sam ubrzo shvatio da i dalje mogu biti poprilično aktivan i u BiH. Radim projekte i ovdje i vani i nekako mi je to otvorilo više vrata, a ne zatvorilo, kako sam se plašio da će biti slučaj - rekao je Ćehović.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.