OGROMNA RAZLIKA

Teslin krah u Evropi: Drastično pala prodaja Maskovih automobila

Kineski proizvođači električnih vozila iskoristili su Teslin pad, u februaru 2025. registrirali su gotovo 20.000 vozila u Evropi

Drastično manja prodaja. Index.hr

N. Aj.

7.4.2025

6

Prodaja Teslinih električnih vozila u Evropi drastično je pala, broj registracija smanjio se za čak 75 posto u pojedinim zemljama između januara 2024. i januara 2025., pokazuju novi podaci.

Taj oštar pad događa se uprkos ukupnom rastu prodaje električnih automobila na kontinentu, što dodatno naglašava gubitak Tesline dominacije na jednom od ključnih tržišta, piše Index.hr.

Infografika pokazuje značajne padove Teslinih registracija u većini evropskih zemalja: u Španiji -75 posto, Francuskoj -63 posto, a u Njemačkoj -59 posto. Značajan pad zabilježen je i u Švedskoj (-46 posto), Danskoj (-41 posto) i Nizozemskoj (-42 posto). Čak su i tradicionalno jaka tržišta poput Norveške (-40 posto) i Ujedinjenog Kraljevstva (-18 posto) doživjela znatne gubitke.

Različiti razlozi

Ovi podaci slažu se s izvještajima prema kojima je Teslin tržišni udio u Evropi pao s 18,4 posto početkom 2024. na samo 7,7 posto početkom 2025. U januaru i februaru broj registracija Teslinih vozila smanjio se gotovo 50 posto, dok je ukupna prodaja električnih vozila porasla za 31 posto.

Različiti su uzroci Teslinog pada prodaje širom Evrope. Ovo su neki od ključnih:

Teslini glavni modeli, uključujući Model 3 i Model Y, suočeni su s velikom konkurencijom novijih i jeftinijih električnih vozila koja su predstavili i etablirani proizvođači i kineski brendovi. Model Y, koji je nekoć bio među najprodavanijima, bilježi pad registracija veći od 50 posto jer kupci čekaju njegovu osvježenu verziju.

Kineski proizvođači električnih vozila iskoristili su Teslin pad, u februaru 2025. registrirali su gotovo 20.000 vozila u Evropi. Njihove konkurentne cijene i tehnološke inovacije privukle su evropske kupce i dodatno ugrozile Teslin tržišni udio.

Izjave izvršnog direktora Ilona Maska (Elon Musk) o politici izazvale su negativne reakcije u Evropi. Njegova otvorena podrška krajnje desnim strankama, uključujući Alternativu za Njemačku (AfD), potaknula je proteste, pa čak i vandalizam na Teslinim salonima u gradovima poput Berlina i Rima. To je ozbiljno narušilo imidž Makovog brenda u Evropi.

Smanjen interes

Visoka inflacija i ekonomska stagnacija smanjile su potražnju za premium vozilima poput Teslinih. Dodatno, vladini poticaji koji su podupirali prodaju EV-a u drugoj polovini 2024. ukinuti su početkom 2025., što je dodatno smanjilo interes kupaca.

Teslin pad u Evropi ističe šire izazove s kojima se kompanija suočava, sve jaču konkurenciju i narušenu reputaciju. Iako bi dolazak redizajniranog Modela Y mogao privremeno povećati prodaju, analitičari upozoravaju da Tesla mora proširiti svoju ponudu i prilagoditi cijene kako bi ponovno zadobila tržište.

Kompanija je pod sve većim pritiskom da se distancira od Maskovih političkih istupa, koje kupci sve češće navode kao razlog za izbjegavanje brenda. U uvjetima ubrzanih inovacija i širenja konkurencije Tesla će se morati brzo prilagoditi kako bi ostala relevantna na zasićenom tržištu EV-a.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.