Prošla godina je bila godina ispunjena promjenama u digitalnom svijetu. Mogli smo da vidimo kako se uvodi efemerni sadržaj na Instagramu, povećava broj karaktera na oglasima za Google AdWords, inovacije u live streamingu, promjene algoritama i sveukupno premještanje fokusa na jedinstven, kreativan marketing sadržaj.
Dobra vijest je da je 2016. godina donijela mnogo načina za stvaranje novih strategija, testiranje novih taktika i angažovanje klijenata na još dubljem nivou.
Ako je digitalni marketing ono što vas interesuje, evo na šta bi trebalo da se usmjerite u 2017. godini, po preporuci magazina "Forbs".
1. Live Streaming
2016. godina je bila velika godina za live streaming, odnosno za prenos uživo.
Facebook je pokrenuo svoj live streaming servis "Facebook Live", a nakon partnerstva sa nekoliko izdavača, omogućio je da te usluge budu dostupne svim korisnicima.
Twitter je, također, povećao ulaganja u live streaming u 2016. sa nekoliko impresivnih partnerstava - u prvom redu, tu su Demokratska i Republikanska konvencija, a početkom 2017. godine i "Zlatni globus", prestižna ceremonija dodjele filmskih nagrada.
Twitter je uveo i neke promjene u live streaming, tako da ova opcija bude lakša za korištenje, sada korisnici mogu da počnu prenos direktno iz aplikacije Twitter, dok je ranije direktan prenos zahtjevao pristup drugoj aplikaciji Periskop.
Uz ove dvije najveće društvene mreže, korištenje live streaming opcije je lakše nego ikada prije i sada je definitivno trenutak kada bi i stručnjaci za marketing mogli da ga iskoriste za svoje brendove.
Evo nekoliko ideja za live stream sadržaj koje vam omogućuju da vaš brend djeluje autentično.
Kako da ukažete korisnicima na sve načine na koje mogu da upotrebe vaše proizvode da bi se povećalo njihovo interesovanje?
Q & A: Organizujte takozvane Q&A sesije (sesije s pitanjima i odgovorima) sa stručnjacima za vaš brend. Možete da koristite pitanja publike kako biste poboljšali angažman.
Događaji: Emitujte događaj u kom učestvuje vaš brend kako bi i oni korisnici koji nisu tu mogli da prate šta se dešava.
Iza kulisa: Odvedite korisnika "iza scene" na posebne događaje, nudeći im uvid u svijet koji je obično zatvoren za njih.
"Burberry", na primjer, to radi uz prenos sa svojih slikanja modela za kataloge. Možete im pokazati proces proizvodnje, osmišljavanje poboljšanja usluga i tome slično.
Demo: Naučite korisnike neku novu vještinu. Ako ste agencija za nekretnine, primjera radi, možete da snimite niz koji podučava korisnike kako da na najbolji način pripreme svoj dom za prodaju.
"Tough Mudder" je savršen primjer brenda koji koristi live streaming kako bi se povezao sa svojom publikom. Kao tvorci brenda u kategoriji zdravlja i fitnesa, oni koriste prenos uživo na Facebooku da bi dali gledaocima korisne savjete kako da se vrate u formu nakon praznika.
2. Kratkotrajni sadržaj
Očekuje se da će popularnost prolaznog, odnosno kratkotrajnog sadržaja ove godine da raste.
Šta je prolazni ili kratkotrajni sadržaj? To su sadržaji koji nestaju nakon određenog razdoblja. A ako ste mislili da su postovi koji nestaju bili samo nešto što je prisutno na platformi Snapchat, razmislite ponovo.
Instagram je pokrenuo sopstvenu funkciju prolaznog sadržaja, "Instagram Stories", a samim tim, predstavio koncept za novu publiku. Stvaranje sadržaja koji će nestati nakon 24 sata može da djeluje kao neprivlačan prijedlog za većinu marketinških stručnjaka, ali ako je to mjesto koje privlači pažnju vaših korisnika, ne bi trebalo da oklijevate.
Dobra vijest je da su i "Snapchat" i "Instagram Stories" dizajnirani za sadržaj koji djeluje spontano i kao da je nastao u ovom trenutku.
Posljednja stvar koju želite jeste da objavite sadržaj koji je pretjerano uređen, formalan ili krut. To znači da ne treba da trošite vrijeme na snimanja ili izradu scena u studijima – stvaranje ovog sadržaja mora da bude brzo, neobavezno i da to budu kratki sadržaji koji ne koštaju ništa (ili gotovo ništa).
Usredsredite se na odražavanje ljudskih osobina svog brenda. Ako je vaš brend nov u ovom polju, pokušajte da počnete od "iza scene" GIF-ova ili video-snimaka, najava novosti brenda ili isječaka iz nekih događaja.
3. Inovacije u sadržaju + personalizacija
Kako navode brojni svjetski marketinški stručnjaci i analitičari, sadržaj će biti važniji nego ikada u 2017. godini i važno je da i dalje bude među najbitnijim dijelovima marketinške strategije.
Ključna stvar koju treba napomenuti jeste da sve više brendova ulaže u stvaranje novih, zanimljivih sadržaja, tako da će na ovom polju biti mnogo više "gužve".
To znači da marketinški stručnjaci moraju da ulože još više napora kako bi bili sigurni da se njihov brend ističe, što je razlog zašto se preporučuje da se fokusirate na inovacije sadržaja u 2017. godini.
Održavanje aktivnog bloga je pravi – i nužan – prvi korak, ali to ne znači da je to dovoljno da vas izdvoji iz mnoštva. Ova godina je idealna da pokažete kako vaš brend može da stvara sadržaj koji je inovativan i uzbudljiv.
Jedan od ključnih načina da stvarate inovativne sadržaje jeste da radite na personalizaciji.
Internet postaje sve sofisticiraniji, a sa njim iste takve postaju i potrebe i očekivanja korisnika.
Personalizacija je ključ za povezivanje s korisnicima i povećanje konverzija, jer omogućuje da se ispune potrebe tih konkretnih korisnika. Pažljivo koristite analitičke alate kako biste dobili uvid u što više korisnih informacija o svojim korisnicima. Te podatke možete koristiti za segmentiranje korisnika u grupe koje mogu da se baziraju više na individualnoj osnovi.
Gotovo svim današnjim kompanijama je važno da na pravi način upravljaju digitalnom komunikacijom i oglašavanjem. Zbog toga su digitani marketinški stručnjaci sve traženiji i plaćeniji. Ako je ovo karijera koju priželjkujete, više detalja možete saznati na ovom linku.