NAUKA

Otkrijte pet dobro čuvanih tajni uspješne kampanje na Facebooku

Kako da iskoristite najpopularniju društvenu mrežu?

Redakcija

18.11.2016

Dok skoro svaka platforma za društveno umrežavanje sada ima sopstveni sistem oglašavanja, Facebook i dalje caruje u pogledu mogućnosti, uvida i publike. Za kompanije, to znači da je Facebook idealno mjesto za početak i marketinške kampanje i kampanje u odnosima s javnošću.

Nažalost, samo zato što je Facebook velika platforma za oglašavanje, to ne znači da ga svi brendovi koriste uspješno. Mnogi gube novac i resurse, jer nemaju strategiju ili ne znaju  kako da ga koriste. Sve što je potrebno za uspjeh jeste malo znanja o tome kako oglašavanje na Facebook-u funkcioniše, kao i  koje su neke od najboljih praksi.

1. Detaljan uvid u publiku

Facebook-ova statistika o publici je jedan od najboljih alata koje imate na raspolaganju. To vam u osnovi omogućava da saznate sve o određenoj publici prije nego što odredite da su oni vaša ciljna grupa i rizikujete da uložite svoj budžet.

Na osnovu detaljnih istraživanja podataka s Facebook-a možete da saznate ko je sve tačno vaše  ciljno tržište,  jer alati analiziraju, na primjer, ko je već „lajkovao“ vašu stranicu i ko su ljudi slični njima.

Umjesto da tumarate u mraku, sada znate tačno koji korisnici će vjerovatno pratiti vaše aktivnosti i reagovati na vaše pozive na akciju. To štedi mnogo vremena i novca, omogućujući da se usredsredite na kvalitet oglasa i ne trošite vrijeme na ciljanje.

2. Stvarajte jedinstvene oglase za svaku publiku

Jedno od obilježja Facebook-a kao platforme za oglašavanje jeste mogućnost da napravite posebne skupove oglasa za jedinstvenu publiku. Drugim riječima, možete da stvarate dva različita oglasa i njima ciljate dvije potpuno drugačije grupe ljudi. Ili možete da kreirate isti oglas i pošaljete ga različitoj publici.

Rezultat je bolje ciljanje. Recimo da ste kompanija koja prodaje kuhinjsko posuđe. Možda imate nevjerovatno dobru novu ponudu za posuđe od nehrđajućeg čelika koje pokušavate da reklamirate na tržištu za dvije različite grupe potrošača.

Umjesto da šaljete isti oglas svima, možete da kreirate dva posebna oglasa za dva različita ciljna tržišta. Prvi oglas može da bude usmjeren na profesionalne kuhare, dok drugi može da bude usmjeren na domaćice koje vole kvalitetan kuhinjski pribor. Oglasi će biti potpuno drugačiji, uprkos činjenici da je isti predmet u pitanju.

3. Oglase treba da prate odgovarajuće stranice

Vrlo rijetko bi trebalo da spajate oglas sa svojom web stranicom ili stranicom određenog proizvoda, a da prije toga ne pošaljete posjetioce na svoju odredišnu stranicu (landing page).

Međutim, mnogi i dalje ne znaju šta tačno podrazumijeva pojam „landing page“. U pitanju je stranica s posebnom namjenom, na koju korisnik dolazi vođen nekom kampanjom. Ona mora da bude posebno optimizovana i pripremljena kako bi posjetioce podstakla na jednu akciju.

Ovakve stranice vam omogućuju da poboljšate svoje oglašavanje na Facebook-u edukujući korisnike prije nego što ih zamolite da nešto kupe. Postojanje odredišne ​​stranice je važno jer oglašavanje na Facebook-u nije jeftino. Potrošićete novac na svoje oglase i naravno da želite da se svaki klik isplati. Ako jednostavno pošaljete posetioce na osnovnu web stranicu ili na stranicu proizvoda bez jasnog usmjerenja i uputstva za to šta je potrebno da urade – to je gubitak novca.

4. Koristite upečatljive slike

Mnogi stručnjaci za digitalni marketing se koncentrišu na pisanje sadržaja oglasa za Facebook, ali iz nekog razloga ne posvećuju podjednaku pažnju slikama koje se koriste u tim oglasima. To nije pametno, jer je vizuelni sadržaj daleko uticajniji od tekstualnog.

"Ne morate da koristite sliku svoje kompanije, proizvoda ili usluge", kaže Nikolas Grimajon iz kompanije „Free-eBooks.net“ „Umjesto toga koristite (ako je moguće relevantnu) sliku koja će lako privući pažnju ljudi, te će onda i poželjeti da pročitaju sadržaj. Facebook vam kaže da ne možete da koristite slike koje sadrže više od 20 posto riječi, tako da je jasno da su slike dizajnirane da privuku pažnju, a ne da pokažu poruku. Iskoristite ove vrijedne mogućnosti u svakom oglasu".

5. Uspostavite jasno određen budžet

Konačno,  važno je da imate strategiju za raspoređivanje budžeta, inače ćete završiti trošeći više nego što ste namjeravali. Srećom, Facebook veoma pojednostavljuje ove stvari, omogućujući vam da koristite ono što je poznato kao optimizovani  CPM. (CPM označava skraćenicu „cost per mille”, odnosno podrazumeva oblik plaćanja kod kojeg je obračunska jedinica 1.000 prikazivanja banera. Dakle, kada je CPM = 100 eura, to znači da za 1.000 prikazivanja banera plaćate 100 eura, odnosno jedan prikaz banera plaćate 0,10 eura)

Pomoću ovog alata vi u suštini dajete Facebook-u mogućnost za ponudu za oglasni prostor na osnovu ograničenja i ciljeva koje imate. To se obično radi jer tako možete da povećate svoj budžet i izbjegnete prekoračenje. Dok ne steknete praksu i ideju o tome koliko košta oglasni prostor i kako da rasporedite budžet, najbolje je da prepustite Facebook-u da brine o ovom aspektu vaše kampanje.

Ako želite da vodite komunikaciju i oglašavanje prema ciljnim grupama na društvenim mrežama i da u potpunosti savladate sve mogućnosti koje te mreže nude, danas je potrebne vještine moguće steći i putem specijalizovanih edukativnih programa koji su dostupni i kod nas. Provjerite da li ima još slobodnih mjesta ovdje.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.