O većini ljudi hobi ne govori mnogo: vježbate ili čitate ili svirate ili negdje volontirate. I svaki izbor je odličan. S druge strane, ekstremni sportovi su odličan izduvni ventil onima koji svoj posao doživljavaju kao monoton. I tu je sve jasno. A šta kada ste multimilioner?
Kada multimilioneri imaju slobodnog vremena, sve je ekstravagantno, na primjer - skupljaju stare automobile ili putuju svijetom. Ipak, najčešći hobi imućnih je filantropija.
Iz godine u godinu najbogatiji ljudi današnjice sve više zaveštavaju svoju imovinu i sve češće je se odriču. Ovaj trend nisu započeli ali svakako jesu ustoličili Bil Gejts i Voren Bafet kroz javno dato obećanje da će (za života) pokloniti bar polovinu svoje imovine i sredstava.
Ali ima i onih koji se i dalje drže tradicionalnih hobija. Kompanija Wealth-X sprovela je istraživanje i evo liste zanimacija, od posljednjeg do prvog mjesta. Dakle, čime se bogati bave u slobodno vrijeme?
20. Skijanje (7,2 posto) – prilično očekivano.
19. Satovi (7,7 posto) – ne pravljenje, kupovina.
18. Pecanje (7,8 posto) – najčešće u tropskim morima, naravno.
17. Nakit (8,1 posto) – opet kupovina, ali stvari koje se kvare rjeđe od satova.
16. Lov (8,8 posto) – sa čitavom svitom, konjima i psima.
15. Kuhanje (10,9 posto) – zaista jeste rad na sebi, a podrazumijeva i posjedovanje restorana.
14. Golf (11 posto) – ovo ste već znali.
13. Događaji vezani za kulturu (12,1 posto) – i organizacija i učestvovanje.
12. Čitanje (12,3 posto) – nikada ne prestajte da ulažete u sebe.
11. Fudbal (13,1 posto) – ne igranje, misli se na posjedovanje klubova.
10. Kolekcionarstvo (14,1 posto) – automobili, satovi i nakit, ali stariji.
9. Automobilizam (14,5 posto) – i bogati vole da imaju najbolja kola.
8. Vježbanje (14,8 posto) – jer zdravlje ne može da se kupi.
7. Jedrenje (14,9 posto) - uvijek se traži vjetar u leđa.
6. Vina (15,9 posto) – da imaju u čemu da uživaju nakon napornog dana.
5. Politika (22,2 posto) – sigurnost da će ostaviti traga u istoriji.
4. Moda (25,2 posto) – podržavaju modne kuće i tako imaju i savršeni izgled za svaku priliku.
3. Umjetnost (28,7 posto) – kolekcije ostaju i nakon smrti.
2. Putovanja (31 posto) – lakše je kada imate sopstvenu kompaniju.
I, naravno, na prvom mjestu je već pomenuta filantropija: čak 56,3 posto multimilionera slobodno vrijeme provodi planirajući koju će akciju ili udruženje podržati.
Prirodno se postavlja pitanje da li zaista i uživaju u svojim "vanškolskim" aktivnostima. Sigurno je da im sve s navedene liste predstavlja zadovoljstvo, ali podjednako je sigurno i to da neke stvari rade zbog pozitivne slike koju tako stvaraju u javnosti.
Svako od njih ima snažan tim za odnose s javnošću koji mudro bira ono što ostavlja najjači i najdugotrajniji utisak. Jer imidž je sve. Zato je vrsta informacija koje dolaze do javnosti ključna kako za određenog multimilionera lično, tako i za njegove kompanije. Poslovni uspjesi su nastajali i nestajali zbog PR-a. Pa ako krećete na put do vrha, ozbiljno razmislite i o tome čime ćete se baviti kada se radni dan završi. Jer mali fudbal u balonu je stvar prošlosti.