Upravo završeni let "Solar impulsa 2“ jeste atrakcija, ali ništa više od toga, pokazuju rezultati eksperimenta kojeg su sproveli švicarski naučnici. U dogledno vrijeme to neće biti budućnost saobraćaja. Štaviše, upravo je ovaj let otkrio da baterije nikako nisu dorasle modernom saobraćaju.
Dvojica švicarskih pilota Bernard Piccard i Andre Borschberg uspjeli su da ostvare svoj san, da oblete cjeli svijet avionom na solarni pogon. Krenuli su u martu prošle godine i posijle 17 etapa i 510 sati leta, stigli u Abu Dhabi odakle su i krenuli. Čista romantika i razlog za malo šampanjca.
Nakon slavlja međutim dolazi vrijeme za otriježnjenje. Avion "Solar impuls 2“ i poduhvat koji je njime izveden ne mogu se tek tako uvrstiti u galeriju avijatičarskog pionira Charlesa Lindberga koji je 1927. preletio Atlantik motornim avionom i to poslije kratke jednogodišnje faze planiranja i gradnje letjelice.
Serijska produkcija modernih vojnih, poštanskih i putničkih aviona se brzo razvijala od dvadesetih godina prošlog vijeka. Nedugo nakon Drugog svjetskog rata uvedene su redovne prekookeanske linije mlaznim avionima, a 1969, godine u kojoj je čovjek sletio na Mjesec, poletio je prvi jumbo-jet.
Solarna tehnika s druge strane ne nudi rješenje za saobraćajne probleme sutrašnjice. Uprkos hvalospjevima koji pljušte, "Solar impuls 2“ je tek motorna jedrilica i time sportska letjelica. To ne mijenjaju ni naučne ambicije tehničara. Poput profesionalnih biciklista kojeg tokom toura prati više automobila, i "Solar impuls 2“ imao je veliku logistiku u zaleđini.
Noviji uspjesi u razvoju baterija ne mogu da zamagle poražavajuću istinu: energija se i dalje ubjedljivo najefikasnije skladišti u tečnom ili gasnom obliku. U prevodu: u klasičnom gorivu, bilo ono biološko ili fosilno. Još dugo vremena će motori sa unutrašnjim sagorijevanjem ostati neprikosnoveni što se tiče izdržljivost i performansi koje nude.
Elektromobilnost će imati ulogu samo kod veoma kratkih distanci – recimo kod bicikala – ili tamo gdje se struja može direktno i neprestano dovoditi u vozilo – kao kod tramvaja ili trolejbusa. Elektromotori su dovoljno jaki, ali baterije su u odnosu na njih zaista zakržljale. A još niko nije smislio dalekovod za avione, piše Deuche Welle.