Svi znamo šta je YouTube. Koristimo ga gotovo svakodnevno, zato i bilježi milijarde posjeta i milione korisnika koji doprinose tome da ova mreža i dalje postoji. Sigurni smo da ste i sami dio ove zajednice i svega što ona ima da ponudi – edukacije, zabave, kulture, vijesti ili nečega drugog čega se sjetite, a što može da se pretoči u video-sadržaj.
Imajući u vidu ogroman broj ljudi koji ga koristi, bilo je neminovno da YouTube počne da koristi svoj potencijal za marketinške svrhe. S obzirom na to da je riječ o Guglovom servisu, odnosno o mreži koja je u vlasništvu ovog magnata i funkcioniše po istim pravilima, većina načina za ostvarivanje profita poticala je upravo iz tih izvora.
U početku smo najviše imali prilike da viđamo Guglove oglase koji su plasirani na različite dijelove stranice, a zatim su počeli da se pojavljuju manji baneri u vidu sličica na samom video-sadržaju. Međutim, ono što je postalo najzapaženije i što najviše nalikuje tradicionalnom obliku reklamiranja jesu takozvani oglasi prije emitovanja sadržaja na YouTube (prerol), odnosno reklame koje vam se u vidu video-snimka emituju prije nego što počne ono što ste prvobitno željeli da gledate. Na vama je izbor – hoćete li ih pogledati do kraja ili ćete ih preskočiti.
Uradili smo analizu ove vrste oglasa i razgovarali smo sa stručnjacima za digitalni marketing s InternetAcademy i pripremili nekoliko savjeta, kako biste se upoznali s činjenicama i sami procijenili da li je ovaj vid oglašavanja uspješan i šta ga može učiniti još boljim.
Zašto baš video-forma?
Tendencija da se na internet postavljaju i gledaju video-sadržaji sada bilježi najveći rast. Imajući to u vidu, prirodno je da se odlučite za oglašavanje upravo ovim putem. Ljudi su postali daleko vizuelno svjesniji nego ranije i radije će se odlučiti da informaciju dobiju kroz fotografiju ili animaciju nego da je pročitaju kao tekst.
Upravo stoga, očekuje se da će ove i naredne godine ovaj vid promocije dostići vrhunac. YouTube je prepoznao uzlaznu putanju popularnosti video-forme upravo po brojevima pregleda video-snimaka na ovom sajtu, koji raste iz dana u dan. Zato su se odlučili na vid oglašavanja koji će pružiti ljudima priliku da vide nešto zanimljivo i kreativno prije nego što počne da se prikazuje video-snimak koji su prvobitno izabrali. Umjesto da čitate oglase i tražite dodatne informacije, možete pogledati kratku reklamu koja će vam na lijep način predstaviti sve što bi moglo da vas zanima o datom proizvodu ili usluzi.
Da li reklama prije pregleda unapređuje prodaju?
Jedan od glavnih ciljeva ove vrste oglašavanja jeste unapređenje svijesti o određenom brendu. Naravno, ovo kao krajnji cilj uvijek ima porast profita, međutim to nije prva stvar za koju se vezujemo prilikom kreiranja ovakvih oglasa. Imajući u vidu njenu formu, odnosno činjenicu da gledalac može odgledati samo pet sekundi, prije nego što klikne na taster „Preskoči oglas”, oglašivači najčešće koriste ovaj kanal kako bi plasirali određene kratke sekvence u kojima se pojavljuje proizvod koji reklamiraju, kako bi ga ljudi postali svjesni i možda poželjeli da saznaju nešto više o njemu.
Drugi cilj ka kome se stremi jeste rast broja posjeta samog veb-sajta proizvoda na kom korisnici mogu saznati sve što ih interesuje o brendu.
S kim se komunicira ovim putem?
S kime god želite. Proces odabiranja ciljne grupe je tako prefinjen da možete doći i do najmanje niše i prenijeti svoju poruku upravo njoj. Neke od opcija prema kojima razlikujete vrstu korisnika do koje će vaša poruka doći jesu i demografija, jezik, pol i interesovanja.
Ukoliko ste u modnoj industriji i želite da predstavite novu liniju proizvoda – ciljaćete žene koje su zainteresovane za modu i za konkretne brendove, koji vam čak mogu biti i konkurencija.
Na YouTube-u se do ovih podataka dolazi analizom video-sadržaja koje korisnici gledaju u tom trenutku. Na osnovu ovih istraživanja, formira se konkretna ciljna grupa kojoj se pušta vaša reklama.
Naravno, s ovakvom formom oglašavanja, kao i s drugima, treba biti oprezan kako ljudi ne bi stekli utisak da ih gušite. Ne opterećujte ih previše svojim reklamama, a čak i ako to radite, učinite to na kreativan način, tako da im bude zadovoljstvo da pogledaju vaš video-sadržaj.
Napravite dobru strategiju, unaprijed definišite kome se obraćate i formirajte cijelu ideju tako da svi uživaju u vašoj reklami. Ako mislite da vam je potrebno još iskustva ili informacija, možete upisati kratku obuku u trajanju od jedne godine na InternetAcademy i smjeru Digitalni marketing, gdje ćete imati priliku da iz prve ruke saznate kako ovo funkcioniše i zašto se baš video-formi treba okrenuti u budućnosti marketinga.