Skorašnja studija kompanije „Juniverzal Maken” (Universal McCann) pokazuje da danas tri četvrtine korisnika interneta čitaju blogove, a 900.000 blogerskih sadržaja se objavi svakog dana na 81 jeziku. Nije slučajnost što kompanije svih veličina i profila angažuju blogere kao ambasadore svojih brendova.
Blogovi su danas mnogo više od jeftine zabave – oni čine bitan dio marketinga i brendiranja. Neki blogeri su već postali svjetske zvijezde, a mnogi karijere grade kao ambasadori brendova.
Šta je ambasador brenda?
Jednostavno rečeno, ambasador brenda je osoba koju neka kompanija ili organizacija angažuju da predstavlja brend: podstiče svijest o brendu u javnosti, povećava prodaju i saobraćaj na web stranicama. Nekada su ambasadori brendova uglavnom bili slavne ličnosti i popularni pisci ili novinari koji već imaju veliku publiku. Savremeni ambasadori brendova su nešto drugačiji.
Iako plejada slavnih ličnosti i dan-danas predstavlja velike brendove (igrač golfa Tajger Vuds je ambasador brenda TAG Hojer, glumac Leonardo Dikaprio predstavlja Hondu, a bivši fudbaler Dejvid Bekam modnu kuću H&M, da pomenemo neke), brendovi polako mijenjaju strategiju. Oni danas žele ljude iz stvarnog života, odnosno obične ljude – strastvene blogere, koji mogu da pišu zanimljive sadržaje i predstave brend, proizvode ili usluge na inovativan i zabavan način. Oni mogu za svoje usluge da budu plaćeni ili im kompanije zauzvrat daju besplatne proizvode i usluge.
Jedan od primjera uspješnih blogera je tinejdžerska video-blogerka Zoi Sag. Ona je 2009. godine pokrenula blog o modi i ljepoti s naglaskom na fotografijama pod nazivom, „Zoela“. Za manje od jedne godine prikupila je 1.000 pratilaca, što ju je podstaklo da pokrene i kanal na Jutjubu Zoella 280390 (po datumu njenog rođenja). Sedam godina kasnije Zoi Sag ima više od 10 miliona pretplatnika, dok ukupni broj pregleda njenih sadržaja prelazi 700 miliona. Uspjeh bloga joj je otvorio mnoge mogućnosti. Osim što je pokrenula svoju kozmetičku liniju i objavila dvije knjige, postala je prvi ambasador humanitarne organizacije „Majnd” (Mind), čiji je cilj da se suzbiju stereotipi o mentalnim bolestima.
Slična je i priča o uspjehu devedesetosmogodišnje Kjare Feranji, koja trenutno ima 5,6 miliona pratilaca na Instagramu i 1,2 miliona pretplatnika na Fejsbuku. Ova modna blogerka dogurala je do pokretanja sopstvene linije cipela, koja je generisala 10 miliona dolara u prethodnoj godini. Popularnost je iskoristila da postane svjetski ambasador Pantena i kompanije Amazon fešn u Evropi.
Da biste bili ambasador brenda ne morate biti samostalni
U posljednje vrijeme poslovne kompanije koje posluju s drugim kompanijama, a ne s krajnjim korisnicima, često za svoje ambasadore uzimaju zaposlene. Ranije su ambasadori brenda bili osnivači ili direktori, a sada ove osobe uopšte ne moraju imati rukovodeće pozicije.
Ali ono što moraju da posjeduju jesu strast prema onome što rade i smisao za to da svoja iskustva i entuzijazam artikulišu u smislene poruke. Znanje koje vam je potrebno za ovaj posao možete pronaći ovdje.