Kakav god tekstualni sadržaj da objavljujete na internetu, on mora biti vizuelno privlačan kako bi ljudi uopšte poželjeli da ga pročitaju do kraja. Neki ovaj problem rješavaju dobrim fotografijama ili info-graficima, međutim, dešavaće se nekada da jednostavno nemate šta da priložite uz svoj tekst.
Zato je uvijek dobra ideja da za ovaj zadatak upotrebite fontove. Nekada će tipografsko rješenje biti daleko jednostavnije, a efektnije od ilustracije ili dizajniranih vizuelnih elemenata. Međutim, javlja se sljedeći problem: kada pokušate da kombinujete dva različita tipa slova, ne znate odakle da počnete i ništa što učinite ne izgleda vam dovoljno dobro. Upravo zato spremili smo za vas nekoliko saveta koji će vam pomoći da napravite najbolju kombinaciju i privučete čitaoce.
Sadržaj prije svega
Prije nego što počnete da razmišljate o vrsti fontova koje ćete da koristite, njihovoj veličini i debljini, pozabavite se sadržajem koji ćete na ovaj način prikazati. Ukoliko se iza tih lijepih slova ne krije informacija koja može vašim čitaocima na neki način pomoći ili im pružiti nešto novo, nema smisla da gubite vrijeme na lijep dizajn.
Takođe, više puta pročitajte to što želite da saopštite, jer ako vam se provuče pravopisna ili slovna greška, ljepi fontovi će to samo još više naglasiti i staviti vas u neprijatnu poziciju, da ćete morati da se pravdate ili da pravite vizuelno rješenje od samog početka.
Jednostavnost iznad svega
Potrudite se da ne komplikujete previše ukoliko to nije potrebno, što je rijetkost. Dešavaće vam se da jedan isti font zapravo predstavlja čitavu porodicu različitih tipova, debljina i naglašenosti. Ako je moguće da napravite kombinaciju dvije vrste jednog istog fonta, onda to svakako treba da vam bude prvi izbor. Ukoliko se ipak odlučujete da kombinujete različita slova, onda dajte sve od sebe da ih ne bude više od dva tipa. Rasporedite ih tako da svaki upućuje na određenu misaonu cjelinu, odnosno da jedan koristite za naslov, a drugi za uvodni tekst. Na ovaj način ćete pojednostaviti, ali uljepšati priču.
Napravite kontrast
Kako biste načinili dobru kombinaciju i ostavili vizuelni pečat u svom tekstu, izaberite fontove koji se međusobno razlikuju – serifne i beserifne fontove ili slično. Važno je da raspolažu različitim debljinama i težinama, kako biste mogli da napravite par koji će se međusobno isticati i upućivati jedan na drugi. Takođe, ovo možete rešiti i na još jednostavniji način – nijansiranjem. Ukoliko se opredjelite za tekst koji će biti za samo jednu nijansu svijetliji, on će istaći onaj tamniji i obrnuto. Boje su podjednako značajne koliko i oblik i debljina slova, pa ne zaboravite na ovaj detalj.
Ovo su samo neki od trikova koji će vam biti od pomoći pri formiranju teksta i objavljivanju tog teksta na internetu. Jasno je da prvenstveno sadržaj mora biti kvalitetan, jer nema toliko dobrog dizajna koji će zadržati posjetioce sajta ukoliko na njemu nemaju šta da saznaju ili pronađu.
Kada riješite to pitanje, razmišljajte o načinima na koje ćete to da prikažete. Publika je postala daleko zahtjevnija nego nekada, pa ćete morati dobrano da se potrudite da joj zaokupite pažnju i zadržite je na temi koja vam je važna. Za to će vam biti potrebno malo više znanja nego samo kombinacija fontova, pa zato upišite web dizajn na ITAcademy i naučite kako da navedete svoje čitaoce da vam se uvek vraćaju po nove informacije.