Da li vam svakodnevno stižu mejlovi koji promovišu neku uslugu ili proizvod? Ako se bavite digitalnim marketingom ili planirate da vam ovaj aspekt oglašavanja postane profesija, morate i sami biti spremni da naučite nešto više o takozvanim e-mail kampanjama.
Jedan od ključnih aspekata ove podvrste direktog marketinga jeste personalizacija. Korisnici kojima se obraćate direktnim mejlom očekuju da on bude vrlo ličan.
Evo šta bi sve trebalo da uradite nakon što isplanirate svoju kampanju.
Napravite mejling listu
Ako imate bazu pretplatnika, onda već imate listu određenog obima. Ukoliko, s druge strane, tek počinjete, listu danas možete i kupiti. Bez liste klijenata potencijalno zainteresovanih za proizvod, odnosno uslugu koju nudite, ni najbolje sročeno pismo neće imati mnogo uspjeha.
Kreirajte prodajno pismo
Potrebno je da kreirate prodajno pismo sa snažnom ponudom koja će korisnika stimulisati da učini sljedeći korak ka kupovini. Ako šaljete samo jedno pismo, odnosno mejl, ne budite previše informativni. Tome služe brošure. S druge strane, ako je klijent upoznat sa ponudom i idete na duge staze saradnje, sa svakim novim mejlom mu morate pružiti neku novu vrijednost.
Testirajte svoju kampanju
Čak se i najskromnija kampanja može oprobati sa malim budžetom. Na početku uvijek testirajte na malo i vidite kakav je odziv.
Lansirajte svoju kampanju
Proba će vam dati uvid u procenat odziva potencijalnih klijenata. Koristite ovo znanje kao mjerilo za broj mejlova koji predstoje. Profiltrirajte poruke koje šaljete i koristite materijal koji može da stvori profit.
Planirajte na vrijeme
Teško je sprovoditi kampanju bez prethodnog planiranja. Vrijeme slanja poruka je vrlo važno. Koristite podatke koje ste prikupili da izvučete znanje o terminima koji su se pokazali kao dobri za odziv.
Analizirajte rezultate
Najvažniji aspekt kampanje jeste neprestana analiza. Da li je finalni ishod očekivan? Koja je podgrupa u ciljnoj grupi najbolje reagovala? Da li bi ubuduće trebalo fokus staviti na nju ili na neku drugu podgrupu? Osim za bolju prodaju, svaka e-mail kampanja služi i za produbljivanje vaših znanja o klijentima, kao i za povećanje baze podataka.
Uzbudljiv posao analitičara tržišta u digitalnom svijetu doživio je novi procvat. Sa suptilnim alatima za praćenje navika potrošača moguće je otići veoma duboko u planiranje sljedećeg poteza. Ako vas interesuje karijera u svijetu digitalnog marketinga, kratki specijalizovani programi za buduće profesionalce u regionu su dostupni na InternetAcademy.