NAUKA

Savladajte govor tijela koji će opčiniti vašu publiku

Imate prezentaciju?

Autor:(Mi. K.)

6.5.2016

Komunikacija je više od onoga što kažete riječima. Važnu ulogu u komunikaciji igra i govor tijela, a često su upravo neverbalni znaci ono što može da utiče na ljude više od riječi.

Izrazi lica, držanje tijela, ton, jačina glasa i pokreti utiču na ljude, a posebno su važni kada dođe vrijeme da predstavite neki novi projekat ili proizvod klijentu.

Istraživanja HUB Spota pokazala su da prezenteri  i govornici koji koriste gestove i pokrete ruku snažnije utiču na publiku. Ton govornika može da otkrije koliko je ta osoba  zrela, iskrena i inteligentna. Ali nije u pitanju samo publika. Vrlo je važno da i govornik bude svjestan toga kako govor tijela može da utiče i na njegovo raspoloženje i na samopouzdanje za vrijeme velikih prezentacija.

Ako želite da uspješno vodite odnose sa partnerima i investitorima, ili da uvjerite potencijalne klijente u ono što im predstavljate, ovi savjeti vam mogu biti od velike koristi.  

1. Da biste povećali svoje samopouzdanje za vrijeme prezentacije, isprsite se i ispravite leđa.  Ova pozicija će vam omogućiti da lakše dišete, a samim tim ćete se i osjećati opuštenije.

2. Da bi se vaša publika osjećala prijatno, važno je da im se s vremena na vrijeme osmjehnete, a pogotovo na početku prezentacije. Osmijeh je uvijek najjače oružje. No, važno je da taj osmijeh bude što iskreniji.

3. Da biste ljude zainteresovali, privukli njihovu pažnju i uvukli ih u temu, koristite pokrete ruku. Pokreti treba da budu što prirodniji, a publiku pritom gledajte u oči. Ljudi prirodno slušaju i obraćaju pažnju na one koji ih gledaju u oči.

4. Da biste pokazali autoritet, zauzmite miran stav i koristite male i svedene pokrete. Na ovaj način, vaša publika će vas doživjeti kao osobu kojoj mogu da vjeruju.

5. Da biste unijeli dinamiku u svoj govor, iskoristite sav fizički dostupan prostor za šetnju. Primjera radi, ako imate tri tačke u prezentaciji, koristite jednu poziciju za prvu tačku, zatim se pomjerite dva ili tri koraka i počnite da govorite o sljedećoj tački itd. Na taj način, dinamika koju stvarate krećući se kroz  prostor prenijet će se i na vaš govor. 

6. Kako biste zadržali pažnju publike, koristite različite pokrete i gestove za vrijeme prezentacije. Kombinujte sitne pokrete sa velikim, upotrebite pokrete ruku, šaka, glave... Istovremeno gestikulirajte i rukama i glavom... Ali uvijek se trudite da ne pretjerujete i da se ne „razmašete“ previše, jer tako možete i da odvučete pažnju.

7. Da biste privukli pažnju na određeni element prezentacije, pokažite direktno na njega i pogledajte u ekran ili platno na kome se projektuje. Publika će pratiti vaše prste i vaš pogled.

8. Da biste uključili publiku u predmet prezentacije, koristite otvorene pokrete i šetajte ka ljudima i, ukoliko vam prostor to dozvoljava, hodajte između njih. Ljudi prirodno žele da učestvuju više ako im je govornik bliži i dostupniji.

9. Da biste na teška pitanja i probleme odgovarali lakše, napravite pauzu i dišite polako. To će vam dati vremena i da razmislite. Odgovarajte uvijek tako što ćete onog ko je postavio pitanje gledati u oči.

10. Da biste publici na kraju prodali svoju priču i ubjedili ih u istinitost izloženog, koristite gestove koji označavaju nešto pozitivno, kao na primjer, podignuti palac, smiješite se, klimajte glavom u znak odobravanja i slično.

Bilo da su u pitanju investitori, klijenti ili kupci, uspiešno prezentovanje jedna je od važnih vještina za sve koji žele da rade na izvršnim i operativnim pozicijama u kompanijama. Ipak, to je samo jedna od mnogih taktika i tehnika koje direktno donose novac. Vještine za uspješno vođenje poslovanja kod nas možete pronaći na BusinessAcademy u Sarajevu. Kratka obuka može napraviti ogromnu razliku u vašoj produktivnosti, čime god da se bavite.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.