Iako vjerovatno već znate sve o fudbalu i FIFA Svjetskom prvenstvu 2022. u Kataru, možda ne znate kako zapravo izgledaju ulice i putevi u Kataru. I zašto su neki obojeni?
Iako Doha ima novi sistem metroa, kao i razgranatu autobusku mrežu, Katar u cjelini i dalje snažno podržava automobilski saobraćaj.
Gradnji plavog puta u Kataru prethodila je odluka gradske administracije Dohe da se bori protiv ekstremnih vrućina. Sve je počelo eksperimentalnim projektom 2019. godine na putu dugom 200 metara, a sada je proširen i na druge saobraćajnice.
Ideja je da se smanji temperatura asfalta i okoline. Na lokalnim vrućinama do 50 stepeni, običan tamni asfalt ima temperaturu za 20-25 stepeni višu od temperature okoline, piše Revijahak. Jednostavno zato što crna boja više "privlači" toplotu.
Svrha farbanja puteva "hladnim" bojama, kao što je plava, je da se smanji njihova temperatura za 15-20 °C. Naime, plavi premaz debljine 1 mm sadrži poseban pigment koji reflektuje toplotu, kao i šuplja keramička mikro zrna koja efikasno reflektuju infracrveno zračenje.
Osim toga, postoji i ljubičasti park i zeleni trotoar koji se nalaze na brdima Katara. Ovdje rastu sve vrste biljaka i drveća iz različitih zemalja, a park je zamišljen kao mjesto susreta kultura i civilizacija.
Ljubičasta površina ih dopunjuje ne samo estetski, već i funkcionalno. Prema mjerenjima, obično je 12 °C hladnija od normalnog tamnog asfalta.
Iz istog razloga je eksperimentalno stvorena svijetlo zelena ulica - pokazala se manje djelotvornom - ali je postala jedan od prepoznatljivih simbola grada.