PROMJENE

Novi sistem naplate u javnom prijevozu u Sarajevu

Sadržavat će i saobraćajni centar iz kojeg će se voditi kompletna kontrola svih linija i redoslijeda vožnji

Sarajevo: Uskoro izgradnja novih tramvajskih stajališta. Arhiv

Fena

23.10.2019

Ministarstvo saobraćaja Kantona Sarajevo krenulo je u realizaciju projekata koji se odnose na novi sistem naplate karata u javnom prijevozu i saobraćajni centar iz koga će se upravljati javnim prevozom i semafornom signalizacijom.

Ministar saobraćaja KS Adnan Šteta izjavio je da su elektronska naplata karata i izgradnja novih tramvajskih stajališta u sklopu jednog projekta koji će sadržavati saobraćajni centar iz kojeg će se voditi kompletna kontrola svih linija i redoslijeda vožnji u KS.

To znači da ćemo mi u budućnosti, već u idućoj godini, imati na svim našim stajalištima displej table koje će najavljivati kada dolazi vozilo, a bit će postavljene i kamere. Preko GPS-a ugrađenog u vozilima građani će putem aplikacije moći vidjeti dokle je došlo vozilo, a sve će se to sinhronizirati i pratiti iz saobraćajnog centra -dodao je Šteta. 

Ono što je, prema njegovim riječima, bitno u kontekstu saobraćajnog centra, sanacije preduzeća GRAS-a i ukupnog javnog prijevoza u KS jeste da će se kroz elektronsku naplatu karata i novi tarifni sistem napraviti temeljita promjena.

Danas imamo neuređen sistem naplate karata, jedna cijena je u trafici, druga kod vozača, a vožnja košta isto vozili se dvije ili 22 stanice. Kroz novi tarifni sistem i elektronsku naplatu karata to se mijenja, vožnja će moći biti po vremenskom intervalu, a jedinstvena beskontaktna karta će se moći dopunjavati, te koristiti u vozilima javnog prijevoza kod oba prijevoznika u KS - dodao je Šteta, napominjući da je to važno i za sve brojnije turiste koji posjećuju Sarajevo. 

Javni prijevoz u KS danas je u puno lošijem stanju nego što je bio prije 30 godina i u proteklom periodu, kako je kazao Šteta, poduzeli su sve potrebne radnje da već od idućeg mjeseca počnu implementirati određene stvari. 

- Do kraja godine ćemo krenuti s popunjavanjam softverskog i hardverskog dijela saobraćajnog centra koji će se za početak nalaziti na Skenderiji, a kasnije, nakon rekonstrukcije GRAS-ovog objekta na Čengić-Vili, iz kojeg ćemo kontrolirati javni prijevoz - dodao je Šteta. 

Govoreći o budućim projektima, Šteta je izdvojio da bi na proljeće iduće godine trebala početi rekonstrukcija kompletne pruge od Marindvora do Ilidže, zatim planirana je nabavka novih tramvaja, trolejbusa, proširenje trolejbuske mreže do Vogošće, izgradnja tramvajske pruge od Ilidže do Hrasnice... 

- To su sve stvari koje bi trebale biti realizirane u naredne dvije godine. Naša su očekivanja da će se, kada se sve ove stvari poslože, broj korisnika javnog prijevoza povećati za 30 do 40 posto - naveo je Šteta, dodajući da se niz projekata realizira i planira i na cestovnoj infrastrukturi. 

Što se tiče KJKP GRAS, ovo preduzeće ima 320 miliona KM akumuliranog gubitka, ali treba uzeti u obzir, kako je kazao, važnost javnog prijevoza, tradicije ovog preduzeća, kao da tamo ima 1.400 uposlenika. 

- Ova vlada je napravila ozbiljnu i detaljnu analizu uz pomoć određenih konsultatskih kuća i imamo određene smjernice kako mislimo da treba posložiti GRAS. Na decembarskoj sjednici Skupštine KS ja ću imati tri stvari koje ću prezentirati zastupnicima – jedna je plan sanacije i reorganizacije GRAS-a, druga su smjernice i strategije javnog prijevoza u KS za narednih deset godina i treće je nacrt zakona o javnom prijevozu u KS - kazao je Šteta.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.