Polazak djece u školu je prva bitna promjena u životu, njihov prvi veliki korak, te je važno u tom procesu potaknuti ih, ohrabriti i razumjeti.
MINISTAR SRBIJE
POČETAK NASTAVE
Novim razdobljem se ne narušava njegovo djetinjstvo, već nastupa period u kojem će još intenzivnije graditi slike i uspomene, kaže Agić
Uz podršku, dijete će bez teškoća podnijeti prijelaz u novo životno razdoblje. Avaz
Polazak djece u školu je prva bitna promjena u životu, njihov prvi veliki korak, te je važno u tom procesu potaknuti ih, ohrabriti i razumjeti.
Prijelaz iz jednog razvojnog razdoblja u drugo, susret sa školskim obavezama i novim pravilima ponašanja bitan su stepenik kako za djecu tako i za njihove roditelje.
- Uz podršku, dijete će bez teškoća podnijeti prijelaz u novo životno razdoblje i shvatiti da tim ulogama ono ne prestaje biti ono što jeste, već korača ka novim stepenicama u svom rastu i razvoju. Tim novim razdobljem se ne narušava njegovo djetinjstvo, već nastupa period u kojem će još intenzivnije graditi slike i uspomene - poručila je Zada Agić, pedagoginja.
Važno je izbjegavati fraze poput „Sada uživaj u igri, a kad dođeš u školu, toga više neće biti…“, „Možeš tako u vrtiću, ali kada budeš u školi, to neće biti dozvoljeno…“, kaže Agić, jer ove izjave mogu stvoriti odbojan stav kod djece, što će ih navesti da školu posmatraju u tamnom svjetlu.
Agić: Prvi razred nije okidač. Printscreen
Način na koji roditelji predstave djeci pojam škole i obrazovanja će u velikoj mjeri imati utjecaj na stvaranje cjelokupnog dojma djeteta.
- Prvi razred nije okidač da dijete mora stalno da uči, čita, vježba, posebno ukoliko te određene aktivnosti do sada nisu prakticirane, to može dovesti do zasićenja. Nove obaveze treba pratiti ukorak s djetetovom prirodom i ličnim mogućnostima - rekla je Agić.
Često se događa da roditelji uspjeh djece u školi doživljavaju kao procjenu svog roditeljstva, a ovo nije vezano za razred u koji djeca idu. Djeci stvaraju pritisak oko budućeg uspjeha. Taj pritisak djetetu daje poruku da vrijedi ovisno o tome kakve su mu ocjene.
- Dijete trebamo posmatrati kao učenika koji ima osobine po kojima je prepoznatljivo. Uspjeh učenika se odnosi uglavnom na izvršavanje zadataka pri nastavnom planu i program, ali on ne definira u potpunosti dijete kao ličnost. Roditelji trebaju motivirati djecu, ukazivati na greške, ali ne zaboravljati da navedu pozitivne strane i odlike djeteta - dodala je ona.
Kao i za sve u životu, a naročito u ovoj adaptaciji, treba imati mjeru. Djecu treba umjereno i postepeno navikavati na nove obaveze te nikako ne preplaviti njihovo vrijeme za igru.
- Važno je pratiti da školski zahtjevi na samom početku ne preplave slobodno vrijeme djeteta jer to može imati negativan efekt u poimanju škole kao odgojno-obrazovne institucije - zaključila je pedagoginja Zada Agić.
ADVOKATICA MINISTRA
OTVOREN RAZGOVOR ZA FACE
EVO NA ŠTA SU SE POZVALI