Tunel “Ivan”, kojim se otvaraju hercegovačka vrata Koridora 5C, gradi se punom parom.
Radovi su organizirani u tri smjene, tako da nema stajanja 24 sata, sedam dana u sedmici. Ekipa “Avaza” provela je jednu noć s radnicima na gradilištu.
- U tunelu je svakako mrak, tako da nemamo osjećaj da je noć. Dok svi spavaju, mi gradimo - govori kroz šalu vozač miksera betona.
Veliki reflektori osvjetljavaju tunel i plato ispred njega. Mašine ulaze i izlaze iz tunela, vozi se beton, bageri prolaze, dok bubne opne ''maltretira'' zvuk džinovskog ventilatora. Uprkos odličnoj ventilaciji, u tunelu je veoma toplo, što zbog rada hidrauličnih mašina, što zbog utrobe zemlje.
Naši domaćini Enes Ajanović, tehnički rukovodilac gradilišta kompanije “Euro-Asfalt”, i Semir Muslić, šef smjene, pojašnjavaju nam pojedinosti s gradilišta.
- Nalazimo se na južnom izlaznom portalu tunela “Ivan”, gdje se izvode radovi primarne podgrade. Radovi su počeli i na sjevernoj strani u obje cijevi - kaže Ajanović.
- Rezultat je da do sada imamo u obje cijevi iskopano ukupno oko hiljadu metara. Sa sjeverne strane, u desnoj tunelskoj cijevi, iskopano je oko 50 metara, a u lijevoj oko 265 metara. Na južnoj strani, na izlaznom portalu, u lijevoj cijevi iskopano je oko 260 metara, a u desnoj 420 metara - navodi Ajanović.
Vrijednost ugovora za izgradnju tunela “Ivan” je 57.628.570 eura.
- Najmodernije mašine su u pogonu i radi se prema posljednjim sistemima i standardima u gradnji - kažu naši sagovornici.
U tunelu je kao u košnici, mašine probijaju metar po metar tvrdog terena. Električari odmah postavljaju reflektore, a armirači prvu konstrukciju za podgradu. Dok armirači završavaju, kamioni s betonom su na ulazu u tunel. Slijedi betoniranje konstrukcije.
- Tunel ''Ivan'' je dvocijevni, sa po dvije trake, i proći će kroz planinski prijelaz Ivan-sedlo.
- Ukupna dužina desne tunelske cijevi je 1.721,50 metara, dok je lijeva tunelska cijev duga 1761,50 metara i bit će pozicionirane ispod postojećeg tunela ''Ivan'' na magistralnoj cesti M-17.
- Nadmorska visina na ovoj lokaciji je u rasponu od 500 do 1.020 metara, a maksimalna visina nadsloja iznad tunelske konstrukcije iznosi oko 200 metara.
- Tunel je projektiran da se izvodi po Novoj austrijskoj tunelskoj metodi (NATM). Po izlasku iz tunela trasa autoceste se privremenom prometnicom spaja s magistralnom cestom M-17, koja označava kraj ove dionice.
- Privremena spojna cesta je dvosmjerna, sa po jednom trakom, i duga je oko 700 metara. Spojna cesta počinje od buduće kružne raskrsnice na magistralnoj cesti M-17 i dalje se penje preko postojećeg potoka, mostom dužine 15 metara, do platoa bočnog naplatnog mjesta Bradina.