Evropsko vijeće izdavača (EPC) prijavilo je Google Evropskoj komisiji, tvrdeći da krši propise o ravnopravnom takmičenju u sektoru digitalnog oglašavanja.
Alphabetov Google uprihodio je u 2020. godini 147 milijardi dolara od internetskih oglasa, više od bilo koje druge kompanije na svijetu. Oglase objavljuje na rezultatima pretraživanja, na YouTubeu i Gmailu i oni čine većinu njegovih prihoda i dobiti.
Oko 16 posto prihoda donosi mu tehnologija koju medijske kompanije koriste za prodaju oglasa na svojim internetskim stranicama i u aplikacijama.
Evropska komisija u junu je otvorila istragu kako bi utvrdila daje li Google prednost svojim tehnološkim uslugama za oglašavanje na mreži na štetu konkurenata, oglašivača i internetskih izdavača.
Udruženje izdavača, čiji su članovi Axel Springer, News UK, Conde Nast, Bonnier News i Editorial Prensa Iberica, prijavila je softverskog diva Evropskoj komisiji, tvrdeći da ih oglašivačkom tehnologijom drži u šaci.
- Krajnje je vrijeme da Evropska komisija Googleu propiše mjere koje će uistinu promijeniti, a ne samo otežati njegovo ponašanje - rekao je predsjednik EPC-a Kristijan Van Tilo (Christian Van Thillo) i dodao:
- Google je uspostavio potpunu kontrolu nad lancem vrijednosti oglašivačke tehnologije, hvaleći se tržišnim udjelima od čak 90 do 100 posto - naglasio je Van Tilo.
Google je poručio da izdavači imaju koristi od usluga koje nudi njegova tehnologija oglašavanja.
- Kada izdavači odluče koristiti naše usluge oglašavanja, zadržavaju većinu prihoda. Mi svake godine izdavačkim partnerima u našoj oglasnoj mreži izravno isplaćujemo milijarde dolara - rekla je glasnogovornica američke kompanije.
Evropska povjerenica Margaret Vestager (Margrethe) izrekla je Googleu proteklih godina više od osam milijardi eura kazni zbog kršenja pravila tržišnog takmičenja u tri slučaja, podsjeća Reuters.