Švedska klimatska aktivistica Greta Tunberg (Thunberg) osudila je modnu industriju zbog njenog "ogromnog" doprinosa klimatskim promjenama.
Tunberg je za prvi broj modnog časopisa 'Vogue Scandinavia' rekla kako modni brendovi trebaju preuzeti odgovornost za uticaj svojih proizvoda na okoliš.
U tvitu je optužila neke proizvođače za "greenwash" oglasne kampanje osmišljene kako bi njihova odjeća izgledala održivo.
'Vogue Scandinavia' je na naslovnici svog prvog broja predstavio 18-godišnju Tunberg koja je u intervjuu rekla da je zadnji put kupila novi odjevni predmet prije tri godine i da je "to bio rabljeni".
- Samo posuđujem stvari od ljudi koje poznajem - rekla je Tunberg.
U nedjelju je na Twitteru objavila sliku naslovnice 'Vogue Scandinavia' na kojoj je odjevena u ogroman mantil dok miluje konja u šumi.
U tvitu je Tunberg, jedna od najpoznatijih svjetskih aktivista za borbu protiv klimatskih promjena, kritizirala "brzu modu koju mnogi tretiraju kao jednokratnu upotrebu", prenosi BBC.
Izraz "brza moda" koristi se za opisivanje brze, jeftine proizvodnje odjeće za potrebe sezonskih trendova.
Pozivajući na "promjenu sistema" Tunberg je rekla da se moda ne može masovno proizvoditi i konzumirati održivo.
Ujedinjeni narodi kažu da je modna industrija druga industrija koja najviše zagađuje svijet.
Na globalnom nivou stvara više od 20 posto otpadnih voda, kažu UN. Modna industrija svake godine koristi oko 93 milijarde kubnih metara vode, što je dovoljno za preživljavanje pet miliona ljudi.
Što se tiče emisije ugljika, modna industrija je odgovorna za oko osam posto ukupne svjetske proizvodnje. To je više od svih međunarodnih letova i brodarstva zajedno, kažu UN.
Kao odgovor na to, modni su brendovi počeli poduzimati mjere kako bi smanjili svoj utjecaj na okoliš.
No, borci za zaštitu okoliša poput Tunberg, kažu da mnogi od modnih brendova prezentiraju rješenja koja samo naizgled rješavaju problem.
Ti se proizvođači često optužuju za ekološko pranje, što je oblik marketinškog spina osmišljenog da zavede potrošače o ekološkim vrijednostima proizvoda.