Zbog virusa korona stala je svjetska ekonomija. Stotine i stotine ogromnih tankera plutaju svjetskim morima i zatvaraju prilaze velikim svjetskim lukama.
Plovila su prepuna naftom koja još nema svoje kupce.
Članice Opeka početkom aprila postigle su sporazum o smanjenju dnevne proizvodnje nafte. One će proizvoditi minimalnih 15 miliona barela. Ovog aprila, nezavisno od ove odluke, pala je potražnja za naftom u svijetu za čak 29 miliona barela. Stvorio se nikada viđeni višak nafte, zbog čega su mnogi naftni rezervoari širom svijeta napunjeni „do čepa".
U takvim uslovima proizvođači i prerađivači nafte počeli su da koriste tankere kao pomorske rezervoare za višak nafte. Zbog viška je krenuo pravi lov na te vrste brodova - ko će prije do tankera. U tim i takvim okolnostima tankeri su napravili pravu gužvu u najprometnijim morskim prolazima.
Čitave kolone stoje ispred velikih naftnih luka i terminala. Problem prave i sami vlasnici - s jedne strane tankeri se aktivno koriste kao rezervoari za naftu, dok s druge strane vlasnici „ne tjeraju" tankere, već čekaju kako bi dobili više vremena da pronađu najboljeg kupca.
Lov u mutnom donosi ekstraprofit. Cijena najma tankera porasla je za 7-10 puta. Prevoznici namjerno smanjuju brzinu isporuka, kako bi imali više vremena da pronađu partnera za potpisivanje najprihvatljivijeg ugovora.