GLOBUS

Katalonija: Zatvoreno 1.300 škola koje služe kao referendumska glasačka mjesta

Fena

30.9.2017

Španska vlada objavila je da je zatvorila više od polovine škola u Kataloniji, njih 1.300 od ukupno 2.315, koje su trebale poslužiti kao sjedišta za biračka mjesta za najavljeni referendum o nezavisnosti te sjeveroistočne pokrajine, a za koji Madrid tvrdi da je protuzakonit.

Iz vladinih izvora doznaje se da su 163 škole, čiji su prostori također trebali poslužiti za biračka mjesta na referendumu, zaposjele porodice učenika, prenosi Hina.

Ljudi koji podržavaju održavanje referenduma kampirali su noću u školama kako bi spriječili provođenje naloga, što ga je izdala katalonska regionalna policija, o napuštanju i zatvaranju biračkih mjesta u nedjelju od šest ujutro, prije početka referenduma najavljenog za 9 ujutro.

- Situacija je jako komplicirana. Policija je poslana u škole kako bi zatvorila glasačka mjesta, a u škole su išli ljudi kako bi ih zauzeli "kulturnim aktivnostima". Kažu da ako su porodice u školi, onda ih ne mogu zatvoriti. Glasačke kutije su skrivene. Sutra će ih pokazati - ispričala je za Index španska novinarka Ana Serrano (Anna Serrano).

Španska vlada ustrajava na stajalištu da je referendum protuustavan, a katalonski dužnosnici uprkos svemu najavljuju da će biti održan.

Dan ranije, traktorskim kolonama i zauzimanjem škola odabranih da budu glasačka mjesta, Katalonci su nastojali zaobići niz mjera kojima španske vlasti žele spriječiti održavanje referenduma.

Ne obazirući se na prijetnje sankcijama, premetačinama, ispitivanjima, pobornici se pripremaju održati referendum o samoodređenju, iako je Katalonija sa 7,5 miliona stanovnika duboko podijeljena po tom pitanju.

Polovina Katalonaca ne želi nezavisnost, no dvije trećine njih želi se izjasniti na referendumu.

Kolone traktora s katalonskim zastavama zakrčile su u petak navečer katalonske gradove u znak podrške referendumu.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.