Godišnjica stravične željezničke nesreće koja se dogodila na zagrebačkom Glavnom kolodvoru obilježava se danas. Tokom nje je poginulo 167 osoba, dok ih je 90 teško povrijeđeno.
Nesreća se dogodila 30. avgusta 1974. godine u 22:40 sati.
VAGONI OSTALI PREVRNUTI
Voz je u zavoj ušao brzinom od oko 100 kilometara na sat, iako je dozvoljena brzina bila 50 kilometara na sat
Nesreća koja se dogodila. HRT
Godišnjica stravične željezničke nesreće koja se dogodila na zagrebačkom Glavnom kolodvoru obilježava se danas. Tokom nje je poginulo 167 osoba, dok ih je 90 teško povrijeđeno.
Nesreća se dogodila 30. avgusta 1974. godine u 22:40 sati.
Nesreća se dogodila na današnji dan. HRT
Međunarodni voz "Direkt Orijent" na liniji Atena - Zagreb - Dortmund, dolazeći iz smjera Beograda, velikom je brzinom uletio u splet tračnica i skretnica. Iz tračnica je iskliznuo na samom ulazu u zagrebački Glavni kolodvor.
Voz je u zavoj ušao brzinom od oko 100 km/h, iako je dozvoljena brzina bila 50 km/h. Vagoni su ostali razasuti i prevrnuti po čitavome kolodvorskom području.
Sa mjesta nesreće. HRT
U toj najvećoj željezničkoj nesreći na području Hrvatske poginulo je 167 osoba i neutvrđen broj neidentificiranih osoba, a 90 putnika preživjelo je, zadobivši teže i lakše povrede. Poginule osobe zajedno su pokopane u grobnicu na Mirogoju.
Odgovornost za nesreću snosili su strojovođa, kasnije osuđen na 15 godina zatvora, i pomoćnik strojovođe, kasnije osuđen na osam godina zatvora. Istragom je utvrđeno da su strojovođa i njegov pomoćnik do tada radili ukupno 45 sati u komadu. Danas, prema Pravilniku o radnom vremenu, radno vrijeme strojovođe koji upravlja putničkim vlakom u jednoj smjeni ne smije trajati dulje od 10 sati, a neprekidno u jednoj smjeni dulje od šest sati.
Lokomotiva kobnoga vlaka nije bila znatnije oštećena u nesreći te se kasnije koristila u redovitome željezničkom prometu. Danas se nalazi u fundusu Hrvatskog željezničkog muzeja u Zagrebu.
ISTRAGA U GORAŽDU
AMERIČKI AMBASADOR
NIJE ESTRADNA LIČNOST