Posljednja stravična nesreća u Dervišima kod Banje Luke u kojoj je nakon udara Talgo voza u Mercedes poginula Jelena Milovac, a vozač Željko Stanić nalazi se u dubokoj komi, otvorila je ponovo raspravu o sigurnostipružnih prijelaza.
TEMA
Poslije pogibije Jelene Milovac u RS najavili zatvaranje 73 prijelaza . Postoje vozači koji ne poštuju znakove, ali ni prijelazi nisu dobro osigurani, kaže vještak Aziz Kovačević
Brojne smrti na prugama. Avaz
Posljednja stravična nesreća u Dervišima kod Banje Luke u kojoj je nakon udara Talgo voza u Mercedes poginula Jelena Milovac, a vozač Željko Stanić nalazi se u dubokoj komi, otvorila je ponovo raspravu o sigurnostipružnih prijelaza.
Tako je nakon ove nesreće iz Ministarstva RS već najavljeno da će trajno zatvoriti 73 putna prijelaza preko pruga. Iz ovog ministarstva naveli su da se na prugama normalnog kolosijeka nalazi 248 putnih prijelaza i da su svi adekvatno osigurani.
- Od 248 prijelaza, 13 ih je osigurano branicima, 23 signalno-sigurnosnim uređajima i 212 saobraćajnim znakovima na putu i trouglom preglednosti - naveli su iz Ministarstva.
O uzrocima teških željezničkih nesreća razgovarali smo s vještakom saobraćajne struke Azizom Kovačevićem iz Sarajeva, koji smatra da pružni prijelazi nisu dobro osigurani.
Rampa i obavezni znakovi na prijelazu. Avaz
- Čak i oni legalni prijelazi na kojima je predviđen prelazak vozila nisu osigurani pravilnom signalizacijom, rampama i saobraćajnim znakovima da se nailazi na pružni prijelaz, tako da ja uzroke tih saobraćajnih nezgoda vidim u nedovoljnoj infrastrukturi što se tiče signalizacije. Naravno, postoji i subjektivni faktor, ode vozača automobila, ali, ako se dobro signalizira i ukaže učesnicima u saobraćaju da je tu pružni prijelaz, ako je rampa spuštena prilikom nailaska voza te ako postoje svjetlosni znakovi i Andrijin krst, mislim da se na taj način može spriječiti veliki broj nesreća - ističe Kovačević.
Vještak smatra da željeznice i kantonalne direkcije za ceste ne ulažu dovoljno sredstava u signalizaciju pružnih prijelaza. S druge strane, Kovačević naglašava da postoje vozači automobila koji ne poštuju ni rampu ni znak, zbog čega dolazi do tragedija.
Prema podacima željeznica iz Federacije i Republike Srpske, tokom 2017. i 2018. godine u ovim nesrećama poginulo je 27 osoba.
Na prugama „Željeznica FBiH“ sagrađeno je 195 prijelaza. Svi su osigurani i obilježeni odgovarajućom signalizacijom. Prema posljednjim podacima, 40 ih je osigurano aktivnom zaštitom, a 155 pasivnom.
U Dervišima poginula mlada djevojka. Avaz
Jedna od težih nesreća na pružnom prijelazu dogodila se 12. marta 2017. godine na prijelazu Rasadnik u mjestu Grabovica kod Doboja, u kojoj je smrtno stradala četveročlana porodica Đedovac. Kada se Passat sudario s vozom “Željeznica RS”, supružnici Slavica (46) i Zlatko (53) poginuli su na licu mjesta. Njihove kćerke Nikolina (18) i Kristina (17) zadobile su teške povrede, od kojih je mlađa umrla u dobojskoj bolnici , a starija dan kasnije u Kliničkom centru RS.
Godine 2016. stradalo četvero ljudi. Avaz
Na putnom prijelazu pruge Doboj – Bosanski Novi 2. januara 2016. poginule su četiri osobe, među kojima je bilo i dijete. Tada je došlo do sudara Audija i voza, prilikom čega su poginuli Refik (42) i Denisa Veletanlić (39) te Edisa Agarević i njen devetogodišnji sin.
ADVOKATICA MINISTRA
OTVOREN RAZGOVOR ZA FACE
EVO NA ŠTA SU SE POZVALI
AKCIJA "TUNEL 2"